"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Komuniti Aceh di Sweden beri sokongan moral buat Azizul

Saya warga Aceh yang pernah tinggal di Malaysia dan kini bermastautin di Sweden merasa ikut prihatin dengan kejadian yang menimpa keluarga Azizul Raheem Awaluddin and Shalwati Nurshal yang kini sudah menjadi akhbar utama di Sweden dan Malaysia.

Sebagai sesama Muslim dan juga mempunyai anak di Sweden (7 & 4 tahun) keluarga saya juga merasakan bagaimana pertumbukan budaya antara timur dan barat ketika mendidik anak.

Oleh karena itu, sebagai rasa solidaritas sesama Muslim yang bersaudara, jika ada yang boleh dibantu pasti akan saya lakukan bersama komuniti Aceh di Sweden ini bahkan kami berencana ingin bersilaturahim berkunjung ke rumah tahanan di Stockholm untuk memberikan dukungan moral kepada Azizul dan Shalwati.

Yang Benar,

Asnawi Ali
Örebro, Sweden

Tiada ulasan: