"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ADUN Perak nyaris bertumbuk di luar dewan (video)

Tranunkite
PETALING JAYA: Sesi perbahasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak terus dicemari kekecohan selepas berlaku pertikaman lidah antara wakil kerajaan dan pembangkang.

Menurut laporan yang dipetik dari portal Perak Today, insiden berpunca daripada tindakan pembangkang yang berpakaian serba hitam pada istiadat perasmian sidang pada Rabu.

Wakil kerajaan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, Komunikasi dan Multimedia negeri, Datuk Shahrul Zaman Yahya bertekak dengan Yong Choo Kiong (DAP-Tronoh) hingga menimbulkan kekecohan dalam dewan.

Keadaan itu memaksa Speaker, Datuk SK Devamany mententeramkan keadaan bagaimanapun ia tidak membuahkan sebarang hasil apabila kedua mereka bertindak keluar dari dewan secara serentak.

Bagi mengelak kejadian lebih buruk beberapa wakil yang lain mengambil tindakan yang sama dengan cuba mententeramkan ADUN berkenaan.

Tiada ulasan: