"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ekoran sandiwara RUU 355, Rafizi mahu dedah dana 1MDB oleh Najib kepada Pas

MALAYSIA DATELINE
Rafizi bercakap dalam sidang media Pakatan Harapan di bangunan Parlimen.
Rafizi bercakap dalam sidang media Pakatan Harapan di bangunan Parlimen.
Penangguhan perbahasan usul Rang Undang-undang Akta 355 oleh Speaker Dewan Rakyat hari ini menimbulkan kembali isu penyaluran dana kepada para pemimpin Pas oleh perdana menteri, namun kali ini membabitkan wang 1MDB.

Yakin bahawa isu RUU 355 akan dijadikan modal politik oleh Umno dan Pas bagi meraih sokongan rakyat, ahli parlimen Pandan Rafizi Ramli tidak mahu menunggu lama untuk mendedahkan skandal tersebut memandangkan pilihan raya umum mungkin akan diadakan dalam masa terdekat.

Bercakap pada sidang media ahli parlimen Pakatan Harapan di bangunan Parlimen sebentar tadi, Rafizi berkata harapan pemimpin Umno dan Pas supaya Pakatan Harapan berpecah ekoran sandiwara RUU 355 adalah meleset.

"Kami telah bersetuju untuk menangani isu ini (RUU 355) secara berhemah sebagai satu pakatan," tegasnya.

Menurut Rafizi lagi, oleh kerana pilihan raya umum mungkin diadakan sebelum sidang parlimen akan datang, beliau tidak akan menunggu untuk mendedahkan dokumen berkaitan penyaluran dana 1MDB kepada para pemimpin Pas.

Walaupun pada awalnya Pakatan Harapan mahu mendedahkan isu ini secara berhemah, namun Rafizi berkata insiden hari ini mendorong pendedahan itu dibuat segera.

Beliau juga menunggu reaksi daripada para pemimpin Pas dalam tempoh seminggu dua ini sebelum melakukan pendedahan.

Tiada ulasan: