"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua kampung ditangkap berjudi

Lhokseumawe: Polis di sini semalam menangkap sembilan orang kerana berjudi, termasuk dua ketua kampung dan seorang ahli jawatankuasa kampung di sebuah gerai di kampung Blang Raya di daerah Muara Dua.

Penyelarasan ‘pasukan bintang’ polis Lhokseumawe, Komodor Ahzan berkata, pihaknya menyerbu kedai berkenaan selepas menerima aduan daripada penduduk tempatan bahawa kedai makan itu juga sarang judi.

“Anggota saya berjalan sejauh 50 meter menuju ke gerai berkenaan bagi memastikan kedatangan mereka tidak disedari oleh penjudi berkenaan,” kata Ahzan kepada akhbar kompas.com

SEORANG lelaki disebat atas kesalahan berjudi di luar Masjid Al Munawaroh di Jantho, daerah Aceh Besar, Jumaat lalu. Walaupun beragama Buddha, dua lelaki yang ditangkap baru-baru ini kerana terbabit dalam judi laga ayam memilih untuk disebat daripada berdepan tuduhan jenayah. - Antara © Provided by Media Prima SEORANG lelaki disebat atas kesalahan berjudi di luar Masjid Al Munawaroh di Jantho, daerah Aceh Besar, Jumaat lalu. Walaupun beragama Buddha, dua lelaki yang ditangkap baru-baru ini kerana terbabit dalam judi…

Dua ketua kampung yang ditahan itu masing-masing berumur 40 dan 34 tahun sementara ahli jawatankuasa kampung terbabit berusia 34 tahun.

“Kami merampas tujuh kotak kad domino, dua set pakau dan wang tunai berjumlah Rp11.8 juta (RM3,800).

Menurutnya, polis juga merampas barangan milik suspek, termasuk enam dompet, enam telefon bimbit dan empat motosikal.
-hmetro

Tiada ulasan: