"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pertandingan 4 penjuru di Rantau

Pertembungan antara Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan dengan calon PKR di Rantau Dr S Streram akhirnya berlaku juga.

Proses penamaan calon untuk pilihan raya semula itu berlangsung pagi ini.

Mohamad pada pilihan raya umum 9 Mei tahun lalu menang tanpa bertanding selepas dihalang masuk ke pusat pencalonan.

Ikuti blog Malaysiakini sempena penamaan calon hari ini:

10.15pagi: Luar sekolah - Polis mengarahkan penyokong di luar sekolah berundur apabila kedua-dua penyokong PH dan BN mara sehingga berjarak hanya 100 meter antara satu sama lain.

Penyokong PH melaungkan “Reformasi” dan “Lawan tetap lawan”

Penyokong BN pula melaungkan “Hidup Tok Mat”, “Bangkit Tok Mat” dan “Hancur PH”.

Dan kedua-dua pihak menyanyikan lagu “Terima kasih abang polis”.

10.10am: SKJ(C) Bandar Sri Sendayan – Rasmi, PRK Rantau akan menyaksikan pertembungan empat penjuru.

Nama yang akan dicetak di kertas seperti berikut:

1) Tok Mat

2) R Malar

3) Mohd Nor Yasin

4) S Streram

10 pagi: SJKC Bandar Seri Sendayan - SPR mengumumkan bahawa waktu penerimaan kertas penamaan calon tamat pada jam 10 pagi.

Pengumuman itu dibuat wakil SPR di atas pentas di perkarangan sekolah.

Penyokong dan pemimpin masih menunggu pengumuman calon yang disahkan bertanding oleh SPR.

9.40 pagi: Selain Mohamad Hasan dan S Streram, calon lain yang mengemukakan kertas pencalonan ialah seorang penganjur program kemasyarakatan, R Malar.

Malar yang menggambarkan dirinya sebagai "suri rumah", berkata dia berhasrat bertanding sebagai calon bebas.

Wanita berusia 51 tahun itu berasal dari Port Dickson.

Seorang lagi calon bebas ialah Mohd Nor Yasin, yang dilihat bersiap sedia mengemukakan kertas pencalonannya.

Rabu lalu, seorang ahli PKR, Hazan Khalid turut merancang bertanding sebagai calon Bebas selepas tidak berpuas hati dengan parti itu.

Bagaimanapun, Hazan belum hadir di pusat penamaan calon dan tidak jelas sama ada ia akan muncul atau sebaliknya.

Tiada ulasan: