"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Kerajaan tebuk atap asyik toleh ke belakang takut ditikam Si Kitol’

ARIF ATAN
Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad menyifatkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) berada dalam fasa saling mencurigai susulan tiadanya persidangan Dewan Rakyat selepas titah ucapan Yang di-Pertuan Agong pada 18 Mei ini.

Ahli Parlimen Shah Alam tersebut berkata, kemampuan kerajaan PN yang digelar ‘pintu belakang’ dan ‘tebuk atap’ itu untuk berfungsi menimbulkan persoalan.

“Inilah nasib kerajaan tangkap muat. Terdiri dari pengkhianat dan penyamun. Dah disogok pun tidak boleh percaya.

“Bagaimana kerajaan pintu belakang, tebuk atap, tangkap muat boleh berfungsi? Asyik menoleh ke belakang takut ditikam Si Kitol. Ramai pula Si Kitol bersama sekapal,” bidasnya dalam Twitter hari ini.

Si Kitol ialah pembelot yang disebut dalam naskhah klasik Sulalatus Salatin atau Sejarah Melayu yang mengkhianati Kesultanan Melayu Melaka sehingga jatuh ke tangan Portugis.

Mengulas lanjut, Khalid berpendapat Tan Sri Muhyiddin Yassin tahu Ahli Parlimen yang menyokongnya tidak boleh dipercayai.

“Walaupun telah disogok jawatan Kabinet, GLC (syarikat berkaitan kerajaan) atau Duta bertaraf Menteri ke sana, ke sini.

“Tetap tidak boleh percaya! Pengkhianat sekapal. Saling mengenali,” tambah bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu lagi.

Tiada ulasan: