"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kedah pula jatuh? 'Sidang media khas' tengah hari ini


Dua anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Kedah dijangka membuat pengumuman yang bakal memberi kesan kepada kedudukan kerajaan negeri pimpinan Mukhriz Mahathir.

Dr Robert Ling Kui Ee (Sidam) dan Azman Nasrudin (Lunas) pagi ini mengeluarkan undangan ke “sidang media khas” pada jam 12 tangah hari ini.

Seorang pegawai Ling memberitahu Malaysiakini bahawa acara tersebut adalah tentang “kedudukan” mereka dalam kerajaan negeri.

Sementara itu, Perikatan Nasional (PN) Kedah turut mengeluarkan satu jemputan “sidang media khas”, dijadualkan berlangsung jam 3 petang ini.

Jemputan media itu memperincikan bahawa acara tersebut bakal diadakan di Kompleks PAS Kedah.

Minggu lalu, Pesuruhjaya PAS Kedah Ahmad Yahaya membuat kenyataan bahawa perubahan kerajaan negeri Kedah “sudah tidak dapat dielakkan lagi” dan mendakwa PH tempang di Kedah dan hilang majoriti.

Malah, Yahaya turut menyatakan bahawa Kedah bersedia untuk menerajui pentadbiran Kedah.

Tiada ulasan: