"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyokong Azmin yang bukan Melayu disusun sertai Gerakan

MALAYSIA DATELINE

Para penyokong bekas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang bukan Melayu disusun agar menyertai Gerakan tidak lama lagi selepas parti itu akan mengisytiharkan sokongan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menurut sumber, ia sememangnya perancangan Azmin bagi membolehkan Ahli Parlimen dan penyokong bukan Melayu beliau boleh meninggalkan PKR selepas yang Melayu menyertai Bersatu.

“Yang Melayu sertai Bersatu, manakala yang bukan Melayu kita akan cari jalannya. Gerakan adalah sasaran kita. Tunggulah masanya nanti,” kata seorang Ahli Parlimen PKR yang kini bersama Azmin menyertai Bersatu kepada Malaysia Dateline.

Hari ini, Presiden Gerakan, Dominic Lau dijadualkan akan mengadakan satu sidang media khas.

Dalam sidang media ini, Gerakan dijangka akan membuat pengumuman sokongan parti itu kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN), pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Selepas sokongan ini dibuat, beberapa Ahli Parlimen PKR yang bukan Melayu dijadualkan akan mengumumkan penyertaan mereka ke dalam Gerakan.

Sebelum PRU 14, Gerakan adalah anggota komponen Barisan Nasional (BN).

Namun selepas kalah semua kerusi yang ditandinginya dalam PRU itu, Gerakan bertindak keluar dari BN.

Tiada ulasan: