"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saya kagum dengan legenda Brazil ini

MOHAMED HANIPA MAIDIN

Impressed

1. Sebentaq tadi saya ambil masa sedikit tonton video sessi wawancara dengan mantan pemain legenda Brazil dan Inter Milan ini.

2.Semasa kegemilangannya, dia digelar “Emperor” di Itali. Kareer beliau berakhir bila beliau agak sukar menerima kematian bapanya.

3. Dia seorang yang beragama Kristian dan tubuhnya berselirat dengan tatoo. Dia habaq “saya kuat minum arak tapi saya tidak pernah sentuh dadah”. Nampak ada kejujuran dalam kata-kata beliau.

4. Meskipun berbeza agama dan kepercayaan dengan beliau, jujurnya, saya agak impressed dengan kepercayaan beliau yang amat kental tentang God walaupun cara dia memahami God itu mungkin tidak sama dengan cara saya – sebagai Muslim – mempercayainya. But i viewed him as a fellow human being.

Ya, seseorang itu mungkin ada sikap “judgemental” ke atas beliau, namun saya melihat cara beliau menerangkan tentang God dan keyakinan beliau terhadap God, bagi saya, beliau agak jujur, “passionate” dan begitu yakin. It impressed me.

5. Saya juga amat impressed dengan sikap kasih sayang beliau dengan keluarganya khususnya nenek beliau.

Tiada ulasan: