"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gara-gara gaduh dengan teman lelaki, wanita terjun kereta

FMT Reporters

Tangkap layar video menunjukkan seorang wanita yang dipercayai bergaduh dengan pemandu Myvi bertindak nekad terjun dari kenderaan itu.

PETALING JAYA: Seorang wanita terjun dari kereta selepas dikatakan bergaduh dengan teman lelakinya yang memandu kenderaan itu di Shah Alam.

Kejadian itu dipercayai berlaku di Seksyen 7, berdekatan Universiti Selangor. Video rakaman insiden itu kini tular di media sosial.

Wanita itu terjun dari kereta Perodua Myvi yang dipandu agak laju dan nyaris dilanggar kenderaan lain yang berada di belakang.

Tindakan wanita berkenaan membahayakan dirinya dan pengguna jalan raya lain. Beliau dikecam pengguna media sosial yang mendesak pihak berkuasa menyiasat kejadian itu.

Melalui rakaman video berkenaan, kereta itu memberikan lampu isyarat kecemasan sebelum seorang wanita bertindak terjun keluar.

“Harap pihak berkuasa ambil tindakan dalam kes ni…harap maklum,” kata warganet Norhissham Hissham.

“Bahaya betul, kalau dilenyek kereta belakang tak pasal lain jadinya, lain kali kalau nak gaduh ‘parking’ tepi jalan,” kata Ariana Sha.

Seorang lagi pengguna media sosial Faridah Abdullah Nurizda pula berharap sebarang pertelingkahan pasangan itu diselesaikan secara baik.

“Kita tak boleh hukum mereka sebab kita tak tahu apa kes mereka, saya doakan yang si perempuan itu bersabar selesai cara baik-baik kalau rasa dah tak boleh baik putus sahaja cara elok,” katanya.

Tiada ulasan: