"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemilihan PKR: Saifuddin masih berteka-teki jawatan bakal ditandingi

Yasmin Abdul Latif

KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail masih berteka-teki dengan jawatan yang akan ditandinginya dalam pemilihan parti Mei ini.

Berbaki 12 hari sebelum penamaan calon pada 8 April ini, katanya, beliau masih mendapatkan pandangan daripada setiap lapisan pimpinan berhubung jawatan akan ditandinginya.

Bagaimanapun, beliau berkata, jawatan yang akan ditandinginya harus memberi impak besar dan menyumbang lebih banyak manfaat kepada parti.

“Apabila saya, kalau akhirnya, membuat keputusan begitu, ertinya saya ingin meraikan proses demokrasi dalam parti.

“Sudah tentu keputusan itu mengambil kira semua dan sudah tentu keputusan kalau terpilih atau tidak, itu boleh menyumbang kepada kebaikan parti,” katanya dalam sidang media selepas menghadiri Mesyuarat Agung Tahunan PKR Bahagian Lembah Pantai hari ini.

Pemilihan PKR bagi sesi 2022 hingga 2025 ditangguhkan ke 13 hingga 18 Mei ini.

Minggu lalu, Naib Presiden PKR, Rafizi mengumumkan beliau akan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR dalam pemilihan parti kali ini.

Untuk rekod, jawatan Timbalan Presiden PKR kosong selepas Mohamed Azmin Ali meninggalkan parti itu bersama beberapa Ahli Parlimen.

Tiada ulasan: