"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas pengarang TV3 tuntut MB Pahang, exco mohon maaf, ganti rugi RM3 juta

Malaysiakini 

Bekas wartawan kanan Khaidir Ahmad menuntut permohonan maaf secara terbuka dan gantirugi RM3 juta daripada Menteri Besar Pahang, Wan Mohd Rosdy Wan Ismail dan exco kerajaan negeri Shahaniza Shamsuddin.

Dua lagi pihak yang dinamakan dalam surat tuntutan bekas ketua pengarang TV3 itu ialah portal berita kerajaan negeri PahangKu Media dan Ketua Pengarang PahangKu Media, Azam Abdul Rahman.

Dalam surat tuntutan bertarikh 18 Mac yang dihantar melalui firma Law Practice of Rafique itu empat pihak berkenaan diminta untuk segera menarik balik kenyataannya berhubung dakwaan pada satu hantaran di media sosial.

Jika tidak, firma guaman itu berkata ia telah diarahkan untuk memulakan prosiding undang-undang terhadap mereka.

Selain itu, pihak yang dinamakan itu juga diminta membayar kos guaman RM55,000 dalam tempoh rujuk hari daripada tarikh surat tuntutan itu.

Surat tuntutan tersebut dibuat sebagai respons terhadap hantaran di laman Facebook PahangKu Media bertajuk “Iklan ubat kuat Khaidir Ahmad: Eksploitasi kanak-kanak dan manipulasi gambar kayu baru dipotong" pada 10 Januari 2022.

Khidir mendakwa kenyataan dalam hantaran itu sebagai "tidak benar, berniat jahat dan berunsur fitnah."

Malaysiakini sedang menghubungi pihak yang dinamakan dalam surat tuntutan itu bagi mendapatkan maklum balas lanjut.

Tiada ulasan: