"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak Zahid Hamidi pertahan pensyarah yang hina pelajar B40

NASUHA RAHMAN

Anak Presiden Umno dilihat mempertahankan pensyarah yang menghina seorang pelajar UiTM B40 kerana tidak memiliki komputer ketika mengikuti kelasnya.

Datuk Nurul Hidayah Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi melalui statusnya di Instagram menyokong tindakan pensyarah terbabit yang memarahi pelajarnya kerana tidak memiliki komputer walaupun pelajar terbabit sudah masuk semester kelima.

Katanya, walaupun susah tetapi sebagai seorang pelajar seharusnya bertanggungjawab meletakkan pembelajaran sebagai perkara utama.

“Saya ni ada juga pensyarah yang saya tak suka tapi tak ada la sampai nak aibkan pensyarah.

“Dahlah dia pensyarah dia marah la student yang dia rasakan tak ambil serius dan ambil mudah dalam hal pembelajaran,” katanya.

Beliau turut menyifatkan budak-budak zaman sekarang semuanya mahu berkongsi masalah mereka di media sosial.

“Zaman sekarang laki marah bini masuk Socmed, bini marah laki masuk Socmed. Gaduh laki bini, sakit hati semua nak letak kat Socmed.

“Kena marah dengan pensyarah pun masuk Soecmed,” tulis beliau.

Beliau yang menggelarkan budak zaman sekarang sebagai ‘budak nijam’ menasihatkan agar mengalihkan rasa sedih dan kecewa kepada satu tenaga bagi membakar semangat mereka jika betul-betul mahukan ilmu.

“Kalau betul nak ilmu tak akan share atau aibkan pensyarah macam tu,” katanya lagi.

Nurul Hidayah melalui IG mempertahankan tindakan pensyarah terbabit

Malam tadi tular video seorang pensyarah UiTM dikatakan telah menghina golongan B40 apabila beliau melampias amarahnya kepada pelajar kelasnya yang tidak memiliki komputer.

Pensyarah yang juga berpangkat professor itu juga mengakui tidak gemar duduk dengan golongan B40 kerana beranggapan mereka lebih suka menghabiskan wang untuk kepentingan sendiri daripada pelajaran.

Tiada ulasan: