"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hadi pula sahkan akan jumpa Mahathir

Malaysiakini 

Presiden PAS Abdul Hadi Awang dijadual bertemu Pengerusi Pejuang Dr Mahathir Mohamad tidak lama lagi.

Dia akan menjadi pimpinan tertinggi Perikatan Nasional (PN) kedua untuk berjumpa bekas perdana menteri itu, di saat gabungan itu berusaha mengukuhkan kedudukannya menjelang PRU15.

Hadi mengesahkan pertemuan itu kepada pemberita di Marang, Terengganu hari ini.

“Ya dengan siapa saja kita sedia bekerjasama untuk menyatukan ummah. Pertemuan dengan Mahathir, insya-Allah akan diaturkan," katanya seperti dipetik Utusan Malaysia.

Dia juga berkata PAS sedia bekerjasama dengan mana-mana parti yang "tidak ekstrem dan liberal".

Semalam, Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin dilaporkan telah bertemu dengan Mahathir kira-kira dua minggu selepas PRN Johor, berhubung kemungkinan kerjasama untuk PRU15.

Mahathir dilihat kurang bersetuju dengan idea itu dengan berkata dia tidak akan menyokong usaha Muhyiddin untuk sekali lagi menjadi perdana menteri.

Namun anaknya Mukhriz, yang juga presiden Pejuang, membayangkan parti itu sanggup melupakan peristiwa lalu dan bekerjasama dengan Bersatu dan parti pembangkang lain.

Perkembangan ini selepas ketiga-tiga parti mencatat prestasi buruk dalam PRN Johor bulan lalu.

PN mendapat tempat ketiga dari segi undi popular manakala Pejuang hilang deposit di kesemua 42 kerusi yang ditandingi.

Tiada ulasan: