"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

1 lagi beban terlepas bila Adun Bakar Arang keluar parti

Mohd Firdaus Jaafar
Tan Wei Shu dengan susunan ayat yang teratur mengikut apa yang dituliskan untuknya mengumumkan langkah mengikut rakan baiknya, Mohd Radzhi Salleh yang sama-sama pernah berada di puncak kegemilangan ketika mereka dijulang sebagai wakil rakyat atas lambang PKR dan Pakatan Rakyat.

Hari ini setelah sekian lama bermain tarik tali, bekas Exco Kerajaan Negeri Kedah yang digugurkan kerana dikatakan tak pandai buat bekerja dan bukannya kerana tak pandai bercakap besar dan tak pandai bercakap bohong tapi sering kali tak bercakap benar telah meninggalkan parti PKR hanya dengan alasan dipermain-mainkan rakan dalam parti.

Sejak bermulanya rampasan kuasa di Perak, angin telah bertiup kencang Pakatan Rakyat Kedah juga akan ditimpa nasib yang sama seperti yang terjadi di Perak berikutan khabar-khabar angin beberapa orang wakil rakyat termasuk Tan Wei Shu akan menyeberang kepada BN melalui tiket bebas.

Cubaan jahat itu berulang beberapa kali dan setiap kali ia bertiup, namanya tak pernah terpadam dalam senarai itu. Orang-orang Kedah sentiasa tertanya-tanya, bila lagi Tan Wei Shu nak melompat keluar?

Bagi orang Kedah, khususnya pengundi di Bakar Arang, Tan Wei Shu bukan lagi menjadi aset kebanggaan kepada mereka, sebaliknya dia adalah beban yang terpaksa digalas ke hulu dan ke hilir selagi dia bergelar Adun Pakatan Rakyat.

Kini bebanan telah dilepaskan, rakyat Kedah dan pengundi di Bakar Arang boleh menarik nafas lega sebab bebanan itu sudah beralih kepada BN kerana Tan Wei Shu mengisytiharkan dirinya sebagai wakil rakyat bebas yang sudah pasti menyokong BN.
Penulis Adalah Ahli Parlimen Jerai

Tiada ulasan: