"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

4 Penjuru Di Hulu Selangor; BN Pecah Dua

Suruhanjaya Pilihan Raya mengesahkan pertandingan empat penjuru di PRK P94 Hulu Selangor.

Calon Pakatan Rakyat Zaid Ibrahim dicabar calon BN P Kamalanathan dan dua calon bebas, bekas Ketua Bahagian MIC Hulu Selangor V.S Chandran dan Ketua Pemuda Shah Alam Johan Md Diah.

Setiausaha Umno Abdul Rauf Yusof mengumumkan perlucutan jawatan Johan Md Diah sebentar tadi.

Sementara itu, seorang pemimpin tempatan J Anuradha tiba di pusat penamaan calon awal pagi, namun cubaan Anuradha mencalonkan dirinya dihalang polis atas alasan tiada pas rasmi dari SPR.

Anuradha akhirnya dibenarkan masuk tanpa pas namun dikecewakan SPR kerana tempoh penamaan telah ditutup.

Mangsa kemudiannya menemui pemimpin Pakatan Rakyat, dan melafazkan ikrar membantu kempen memenangkan Zaid Ibrahim.

Suruhanjaya Pilihan Raya menerima pencalonan dari bekas pemimpin MIC Hulu Selangor V.S Chandran A/L Sellepan kira-kira jam 9.48 pagi tadi.

Kontraktor berumur 56 tahun ini tiba di Pusat Penamaan Calon bersama-sama 300 penyokong akar umbi MIC Hulu Selangor, lantas mengesahkan spekulasi BN telah berpecah kepada calon pilihan Umno dan calon pilihan akar umbi.

Beliau diiring pencadang S Vithilingam Subramaniam dan penyokong S Kumaresan.
-tvselangor-

Tiada ulasan: