"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TUN Mahathir Seperti Selesa Dgn PR Di Selangor?

WFAUZDIN
MAKA, mulai hari ini bermulalah pertempuran di Hulu Selangor. Siapakah calon pilihan ranyat di Hulu Selangor? Adakah mereka akan memilih PR yang telah mempamirkan kecemerlangannya di Negeri Selangor atau memilih kerajaan yang kini masih diselubungi dengan masalah APCO?

Saya tertarik dengan kata-kata Tun Mahathir yang dipetik dari akhbar Sinar keluaran hari ini 17 Apr 2010. Secara sendirian, dia sendiri tiada apa-apa, parti yang berikan dia kuasa. Pilihlah parti, jika anda (pengundi) merasakan Pakatan Rakyat boleh berikan kerajaan lebih baik, anda boleh pilih Pakatan,” Ditanya mengenai peluang Barisan Nasional (BN) di Hulu Selangor, Dr Mahathir berkata: Ia sama baik bagi semua pihak. (Sinar Harian) Ini boleh kita fahami bahawa Tun sendiri mulai merasai mengapa rakyat perlu berfikir terlebih dahulu sebelum memangkah Bn.

Tidak seperti kebiasaan Tun akan terus berkempen untuk Bn, kali ini Tun membuat kenyataan yang positif. Mungkin Tun dapat merasai di Selangor kerajaan di bawah PR lebih baik dari kerajaan terdahulu. Bukan rahsia lagi bagaimana Tun suatu ketika pernah mempertikaikan kekayaan Mantan MB Selangor Khir Toyo yang dikatakan mempunyai mahligai puluhan juta ringgit itu. Apakah kenyataan Tun ini sebagai satu isyarat bahawa rakyat Selangor perlu terus bersama PR? Hulu Selangor terkenal di bawah Khir Toyo hanya kerana anugerah penyapu. Ingat Bn, Ingat Penyapu.

http://wfauzdin.blogspot.com/

Tiada ulasan: