"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


Umno hanya mampu kutuk dan ugut

Penarik Beca

Orang nak jual barang ada tiga strategi:

1. Dia puji sakan kebaikan barang dia. Misalnya kalau jual ubat, semua penyakit boleh baik tak kiralah kayap, puru, lelah, barah, sakit jantung, susah nak berak....

2. Dia kutuk kaw-kaw barang orang lain. Kalau ubat, dia akan kata ubat yang depa jual tu bukan pil tu, tu taik kambin depa jemoq bagi kerin juai kat kita.

3. Dia ugut kita. Kalau hang tak beli barang aku, hang mesti mampoih!

Umno dah lama dah tak boleh gunakan yang nombor satu tu. La ni, dia hanya boleh gunakan yang nombor dua dan nombor tiga - kutuk, ugut.

Parti-parti lain pun kalau dibiarkan terus muka-muka penyamun dan penyangak merajalela sebagai ketua, depa pun akan mengalami nasib yang sama seperti Umno. Siapa boleh halang perkara itu terjadi, halanglah. Aku malas dah.

Berita menarik hari ini:
Mahathir: Melayu perlu bersatu atau hilang kuasa politik (Malaysian Insider 24/8/10)

Tiada ulasan: