"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ke mana hilang wang saya

ROSDALILAH ZAHARI
yoke Wai (kiri) menunjukkan dokumen berkaitan perkara tersebut.
BUKTI...Yoke Wai (kiri) menunjukkan dokumen berkaitan perkara tersebut.
IPOH: Seorang kerani masih mahu mencari jawapan misteri kehilangan wang kiriman berjumlah RM5,000 yang dihantar bapanya dari New Zealand sejak sembilan bulan lalu.

Mangsa, Tang Yoke Wai, 18, berkata, walaupun perkara itu sudah berlalu sejak sembilan bulan lalu, dia masih tidak berpuas hati kerana tiada maklum balas yang diterima daripada pihak berkuasa walaupun dia sudah membuat laporan polis berhubung insiden itu.

Dia yang kini bertugas sebagai pembantu kerani di sebuah sekolah muzik di sini mendakwa wang kiriman itu tidak sampai ke tangannya sebaliknya dikeluarkan oleh individu lain di sebuah Pejabat Pos, Puchong, Selangor pada 27 Disember lalu.

Terdahulu, Yoke Wai berkata, bapanya sudah memaklumkan kepadanya mengenai kiriman wang tersebut yang menggunakan khidmat sebuah agensi pemindahan wang.

Katanya, selepas sehari wang itu dimasukkan, dia ke agensi tersebut untuk mengeluarkannya selepas menerima nombor kawalan pemindahan wang (MCTN) daripada bapanya.

“Malangnya, ketika saya sedang melakukan urusan di agensi tersebut, mereka memberitahu saya tidak dibenarkan mengeluarkan wang kerana masih di bawah umur.

“Namun, saya mempertikaikan perkara itu memandangkan saya sudah mengisi dan menandatangani dokumen berkaitan serta mempunyai MCTN tetapi masih tidak menerima wang kiriman tersebut,” katanya dalam satu sidang media di sini, semalam.

Akibat tidak berpuas hati, Yoke Wai kemudiannya ke pejabat pos di sini untuk mengeluarkan wang berkenaan tetapi dimaklumkan wang itu sudah dikeluarkan oleh orang lain.

“Lebih mengejutkan wang itu dikeluarkan di Puchong sedangkan saya tak pernah ke sana.

“Saya segera membuat laporan polis di Balai Polis Bercham supaya mengesan individu yang mengeluarkan wang tersebut,” katanya.

Bagaimanapun, dia mendakwa, sehingga kini tiada sebarang tindakan susulan dibuat termasuk daripada agensi pemindahan wang itu malah, dia juga tidak dimaklumkan mengenai perkembangan siasatan oleh polis.

“Saya terkilan, selepas sembilan bulan berlaku tiada perkembangan terbaru mengenainya.

“Bagi saya wang itu cukup berharga. Saya bercadang menggunakannya bagi mendaftar kursus masakan.

“Tetapi, hasrat itu terpaksa dilupakan apabila wang yang dikirim bapa tidak kunjung tiba,” katanya yang berharap kes itu diselesaikan segera.
-sinarharian-

*sorry dik polis sibuk mengendap ahli dan pemimpin PR, takde masa nak siasat kes nj

Tiada ulasan: