"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jangan terkejut sekiranya harga barang semua akan turun.

mat_sempoi
Buat rakyat Malaysia semua. Jangan terkejut sekiranya Kerajaan akan membuat pengumuman drastik dimana semua harga barang akan turun. Ianya telah dimulakan dengan harga petrol RON97 yang baru turun 20sen semalam.
Baca DISINI

Ianya akan jadi mainan media meloyar BN dan cerita ini akan dicanang sehingga berhari-hari.

Kemudiannya, secara senyap-senyap GST akan dimulakan. Tetapi kisah ini akan disenyap sepikan oleh akhbar-akhbar meloyar. Kalau ada pun cuma diberitakan pada kolum yang kecil sahaja.

Ini adalah kerana GST ini sahaja senjata untuk PM Najib bernyawa semula setelah banyak wang dan harta negara di perhabiskan olehnya. Sebab itu tugas ini diberi kepada Idris Jala.

Dari dulu GST di idami BN.
dan sehingga ke hari ini masih kekal lagi:
Selepas itu, harga menjadi sama ataupun lebih MAHAL lagi dari sebelumnya:

cth: Kira-kira Petrol Ron97.

RM2.70 x 6% GST + RM2.70 = RM2.862.

Ikut sistem membulatkan harga = RM2.90

Bijak bukan?

Jangan terkejut, harga Petrol akan dinaikkan semula, tetapi tidak dikatakan termasuk GST, sebagaimana di restoren-restoren seperti McD, KFC dan seumpamanya.
Cuma yang bodoh, senang diperbodohkan oleh BN, dan tetap sokong BN.

Tiada ulasan: