"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Isteriku ada suami lain'

CHIN SENG menunjukkan gambar kahwinnya dengan Thi Vinh (kiri) manakala gambar kahwin Thi Vinh dengan suaminya warga Vietnam.
KUALA LUMPUR: Hajat seorang pemandu van sebuah kilang untuk hidup bahagia bersama wanita jelita warga Vietnam yang dikahwini dengan bantuan agensi mencari jodoh bertukar menjadi mimpi semata-mata apabila si isteri itu rupa-rupanya isteri orang.

Tan Chin Seng, 33, berkata, sebelum mengharungi pengalaman pahit itu, dia mulanya diperkenalkan kepada agensi mencari jodoh oleh kawan kepada seorang saudaranya di Sungai Chua, Kajang pada pertengahan 2009.

Selepas meneliti gambar-gambar warga asing yang ditunjukkan oleh agensi itu, Chin Seng dari Bandar Sri Damansara dekat sini tertarik dengan seorang wanita Vietnam, Nguyen Thi Vinh, 25.

Bagi mencapai hajatnya itu, pemandu van sebuah kilang aluminium tersebut sanggup membayar wang berjumlah RM17,000 kepada agensi mencari jodoh itu kononnya sebagai kos membayar khidmat mendaftar perkahwinan dan upah kepada agensi tersebut pada November 2009.

Tiada ulasan: