"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Fenomena Rama-Rama serang Malaysia peringatkan Hari Kiamat (Gambar)

rozmal
Fenomena rama-rama yang menyerang beberapa tempat di Malaysia akhir-akhir ini sepatutnya menginsafkan kita semua. Rama-rama hanya disebut sekali sahaja dalam Al Quran dalam Surah Hari Kiamat (Al Qaariah) , ayat ke 4.

(Hari itu ialah, hari kiamat), hari manusia menjadi seperti rama-rama yang terbang berkeliaran. “It is the Day when people will be like moths, dispersed” (101:4)
Rama-rama ialah binatang yang memeningkan saintis mengkaji bagaimana rama-rama ini terbang, menyeimbangkan badan mereka. Saintis baru menemui rama-rama bukan menggunakan telinga atau mata untuk menyeimbangkan badan mereka ketika terbang.

Rama-rama mempunyai sistem radar mereka sendiri yang terletak pada antena rama-rama tersebut.

Marilah kita banyakkan bertaubat, berselawat dan menghidupkan masjid di tempat kita dengan solat jemaah dan majlis ilmu

Tiada ulasan: