"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Kakak, adik angkat’ dicekup JAIM

‘Kakak, adik angkat’ dicekup JAIM

Melaka – Sepasang kekasih yang mengaku mempunyai hubungan sebagai kakak angkat dan adik angkat dicekup penguat kuasa Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) dalam serbuan di hotel bajet di sekitar Melaka Tengah awal pagi tadi.

Lelaki berusia 24 tahun dan pasangannya 38 tahun itu antara 17 individu termasuk seorang perempuan warga Indonesia yang ditahan oleh JAIM dalam operasi bermula 12 tengah malam tadi.

Difahamkan, pasangan kakak angkat dan adik angkat dari Selangor itu datang ke Melaka untuk bercuti.

Ketua Unit Operasi Bahagian Penguatkuasaan JAIM, Zurul Iman Zakaria berkata, kebanyakan pasangan yang dicekup datang menaiki motosikal dari Johor dan Kuala Lumpur.

“Kita telah membuat serbuan di lima buah premis hotel bajet sekitar Daerah Melaka Tengah dan menahan 18 individu berusia 18 sehingga 38 tahun.

“Kesemua mereka dibawa balik ke lokap JAIM untuk diambil keterangan sebelum dibebaskan dengan jaminan,” katanya. 
Kosmo

Tiada ulasan: