"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video viral guru bercumbu rakaman 8 tahun lalu bukan guru


Siasatan ke atas video, yang kononnya memaparkan sepasang guru bercumbu di sekolah seperti yang diviralkan di laman sosial, didapati tidak melibatkan golongan guru.

Video itu juga tidak melibatkan warga kerja mana-mana institusi di bawah Kementerian Pendidikan, kata menteri berkenaan Datuk Seri Mahdzir Khalid hari ini.

Beliau berkata rakaman video itu dipercayai dibuat lapan tahun lepas di
pejabat sebuah ladang di Segamat, Johor.

"Bagaimanapun kementerian akan terus menjalankan bagi mengenal pasti mereka yang terlibat dalam video itu," katanya dalam catatan terbaharu dalam laman Facebook dan Twitter beliau.
-Bernama

Video viral guru bercumbu disiasat

Kuala Lumpur: Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) masih menyiasat kesahihan rakaman video viral berdurasi lapan minit yang mendakwa dua individu yang bercumbu dalam video tersebut melibatkan guru.

Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, pihaknya akan melihat tindakan lanjut yang akan diambil selepas siasatan selesai.

“Kita tak tahu di mana lokasi tersebut tapi jawatankuasa khas telah ditubuhkan, cuma kita belum dapat kenal pasti di mana.

“Sebab nombor telefon yang hantar tu (video tersebut) pun susah nak dikesan. Kita juga telah meminta bantuan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia,” ujarnya ketika ditemui pada sidang akhbar Majlis Penyerahan Tablet Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dengan Kerjasama Utusan Melayu (M) Berhad kepada Warga Guru Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di sini sebentar tadi.

Beliau berkata demikian bagi mengulas laporan media tempatan mengenai video yang memaparkan aksi bercumbu dua individu yang kelihatan seperti di sebuah pejabat sekolah.

Video yang mula tersebar di media sosial sejak minggu lalu didakwa dirakam oleh lelaki dalam video itu dan ia mendapat kecaman netizen kerana melakukan perbuatan tidak bermoral./Kosmo

Tiada ulasan: