"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sekeluarga dipukul, diikat kerana enggan pindah (Gambar)

Hanya kerana enggan berpindah, lima sekeluarga telah diperlakukan dengan kejam di mana mereka dipukul dan diikat sebelum rumah mereka dirobohkan, dalam kejadian mengejutkan di China.

Kejadian itu berlaku pada 1 Julai lalu selepas keluarga berkenaan dikenali sebagai Wu enggan menerima tawaran penyelesaian daripada pihak berkuasa tempatan.

Rumah mereka merupakan sebahagian daripada pembangunan projek bandar.

Video mengenai kejadian itu kini tersebar di media sosial di China.

“Beberapa lelaki mengheret keluarga saya dan menghumban mereka di luar. Mereka memukul dan merosakkan telefon keluarga saya,’’ kata salah seorang anak lelakinya.

Kerajaan sebelum ini menawarkan bayaran pampasan sebanyak RM61,000 dan sebuah rumah apartmen untuk keluarga Wu, namun Wu meminta lima rumah dengan empat tempat letak kereta.

Kedua-dua pihak bagaimanapun gagal mencapai penyelesaian. Pihak berkuasa tempatan telah menafikan terlibat memukul keluarga Wu itu.

Polis kini sedang menyiasat kejadian terbabit
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: