"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

(Gambar) Kaum ibu pukul perogol kanak-kanak beramai-ramai


Seorang lelaki yang didakwa merogol seorang kanak-kanak telah diikat dan dipukul oleh beberapa wanita dalam kejadian yang dipercayai berlaku di India.

Video rakaman yang menunjukkan lelaki itu dipukul telah dimuat naik dalam LiveLeak dan telah ditonton lebih 23,000 kali.

Lelaki itu dipukul bergilir-gilir oleh wanita terbabit dengan menggunakan galah panjang malahan dia juga tidak melawan ketika dipukul.

Maklumat lanjut mengenai kejadian itu tidak diketahui namun video berkenaan berakhir dengan anggota polis terpaksa masuk campur.

Serangan seksual menjadi isu utama di India di mana berpuluh-puluh ribu kes dilaporkan berlaku setiap tahun.Pada 2015, sebanyak 34,000 kes rogol dilaporkan di seluruh negara itu dan jumlah berkenaan semakin meningkat manakala pada 2104 pula, sebanyak 14,000 kes rogol melibatkan mangsa kanak-kanak dilaporkan.

Kes paling popular dalam sejarah di India ialah melibatkan seorang penuntut universiti, Jyoto Singh, yang dirogol beramai-ramai di dalam sebuah bas yang sedang bergerak pada 2012.

Penjenayah turut memukulnya dengan besi dan dia meninggal dunia selepas dua minggu dirawat di sebuah hospital akibat kecederaan dalaman.Kes ini telah mencetuskan kemarahan seluruh negara dengan protes diadakan bagi menuntut supaya undang-undang diperketatkan agar pelaku kes rogol dikenakan hukuman berat.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: