"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pasangan kekasih hampir bogel diarak sekampung

Seorang pemuda dan kekasihnya yang ditangkap berdua-duaan dalam bilik sewa kini dilaporkan gangguan perasaan selepas mereka diarak di sekeliling kampung berulang-alik dalam keadaan hampir bogel minggu lalu.

Tanpa didedahkan identitinya media melaporkan lelaki terbabit berusia 28 tahun manakala pasangannya 20.

Difahamkan bilik berukuran kira-kira 10 x 8 kaki itu baru didiami wanita terbabit sejak dua bulan lalu dengan bayaran sewa Rp530,000 (RM160).

Selepas mereka ditangkap pada 11 Nov, ada enam watak utama yang disyaki bertanggungjawab membawa kepada insiden berkenaan iaitu Ketua Kampung Kadu, Tangerang, dikenali sebagai Toto, 41, dan penduduk setempat.

Menurut sumbr Toto dimaklumkan oleh penduduk setempat mengenai satu bilik yang dipercayai menjadi sarang maksiat. Ekoran aduan itu Toto mengintip dan menunggu saat yang betul membuat serbuan.

Selepas ditahan pasangan terbabit diarak sejauh kira-kira satu kilometer berulang-alik antara jalan besar ke bilik yang disewa wanita terbabit.

Saksi berkata Toto dan seorang penduduk kampung memukul pasangan terbabit manakala dua yang lain menarik-narik pakaian mereka.

Tampar lepas tangkap

Seperti kelaziman sekarang insiden itu dirakam menjadi video dan dimuat naik ke internet.

Ketua Polis Tangerang M Sabilul Alif berkata polis menubuhkan satu pasukan penyiasat siber untuk memburu pihak yang bertanggungjawab menyebabkan insiden itu tular.

Katanya polis juga sudah membuat aduan kepada YouTube dan meminta empat klip rakaman kejadian berkenaan dipadamkan.

"Buat masa ini pakar psikologi diperlukan untuk membantu meredakan trauma pasangan terbabit," katanya.

Menjrut Sabilul pemuda terbabit kini berada di rumah orang tuanya di Tigaraksa yang terletak tidak jauh dari bilik sewa dia ditangkap, manakala pasangannya berlindung di rumah saudara di tempat lain.

Toto serta lima suspek lagi lapor Tempo masih ditahan di balai polis dan mungkin akan didakwa di mahkamah.

Peguam suspek, A Goni, berkata mereka sudah menyesali perbuatan terbabit.

"Toto juga mengaku menampak pemuda yang ditangkap basah itu," katanya.
-malaysiakini 

Tiada ulasan: