"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Biarlah Najib ketawa sebelum masuk penjara'

Mana-mana pemimpin Pakatan Harapan (PH) tidak perlu membuang masa berdebat dengan bekas perdana menteri Najib Razak, kata setiausaha akhbar menteri pertahanan Amin Shah Iskandar.

Kenyataan itu susulan cadangan Najib semalam agar Mohamad Sabu menggantikan Lim Kit Siang untuk berdebat dengannya.

"Najib kini berdepan dengan banyak kes mahkamah berkait skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Biarlah Najib fokus terhadap kes mahkamah dihadapinya dan bermain dengan media sosial yang menjadi kegemaran terbarunya.

"Lagipun tidak lama lagi Najib akan 'berehat' dengan lama dalam penjara. Biarlah Najib terus ketawa sebelum masuk penjara," katanya dalam kenyataan hari ini.

Dalam satu hantaran di Facebook semalam, Najib berkata Mohamad dapat menggantikan Lim.

"Kalau masih bertegas (mahu berdebat), Lim patut arahkan Mat Sabu untuk ganti tempat dia. Setahu saya Mat Sabu orang Melayu," kata Najib.

Beliau merujuk kenyataan Presiden PKR Anwar Ibrahim yang menyifatkan keputusan Lim menarik diri sebagai "langkah bijak" kerana ia boleh mengelakkan ketegangan kaum.

Tiada ulasan: