"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MP Nibong Tebal rebah ketika perbahasan

Mansor Othman (PKR-Nibong Tebal) rebah semasa membahaskan Belanjawan 2020 di Dewan Rakyat hari ini.

Beliau sebelum itu dilihat terhenti seketika ketika berucap, kelihatan terhoyong-hayang dan rebah, namun sempat disambut oleh Ahli Parlimen Subang Jaya Wong Chen.

Beberapa ahli parlimen lain termasuk Syed Ibrahim Syed Noh (PH-Ledang) yang berada di bahagian belakang Mansor turut meluru bagi membantunya.

Susulan itu, Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Nga Kor Ming, meminta mana-mana anggota parlimen yang juga adalah doktor perubatan supaya memberikan bantuan.

Beliau turut meminta pasukan perubatan yang berada di luar dewan supaya masuk untuk membantu memberikan rawatan awal.

Nga kemudian menangguhkan persidangan Dewan Rakyat selama lima minit.

Selepas bantuan awal, Mansor kemudian dilaporkan sedar semula dan dibawa keluar dewan dengan kerusi roda. Dia juga kelihatan mampu tersenyum.

Tiada ulasan: