"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kain rentang Pas tolak PN, mahu MN bersepah di Johor

FAZLI RADZI

Sekurang-kurangnya tujuh lokasi di Johor termasuk di jejantas digantung dengan kain rentang mengenai sikap Pas menolak Perikatan Nasional (PN).

Dalam masa sama, intipati yang terpapar pada kain rentang itu ialah ahli Pas kononnya mahukan Muafakat Nasional (MN) iaitu gabungan dengan Umno yang telah dimeterai pada September 2019.

‘Perang’ kain rentang itu dilihat mewarnai Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor menjelang tarikh penamaan calon pada 26 Februari ini.

Antara ungkapan yang terpampang pada kain rentang tersebut ialah, “Tolong dengar suara hati ahli Pas di bawah yang mahukan MN dan bukannya PN.”

Bahkan, ada juga banting yang ‘mengugut’ bahawa jentera pilihan raya tidak akan bertugas pada PRN Johor jika memilih PN.

Kesemua gantungan kain rentang itu dikongsikan Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi menerusi Facebook rasminya hari ini.

Kain rentang Pas tolak PN, mahu MN bersepah di Johor

Puad menganggap Bersatu sebagai parti yang paling banyak katak.

Beliau menegaskan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) sebagai paling banyak ahli politik yang lompat parti.

Menurutnya, hal tersebut telah diberitahu lebih awal sekali gus menimbulkan persoalan sejauhmana kestabilan kerajaan yang terbentuk jika Bersatu dan sekutunya menang pada PRN Johor.

“Ini bibit-bibit tikam dari belakang. Parti yang paling banyak katak ialah PPBM. Dah beritahu lama dah. PPBM bernafsu besar. Cawangan tidak seberapa. Tapi mahu bolot semua kerusi selamat.

“Pas dapat apa? Macam mana mahu percaya kestabilan yang mereka janjikan?” soal Puad.

Tiada ulasan: