"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno ohh Umno…

ZULHAZMI SHARIFF

Sekarang kawan-kawan di Johor di ambang pilihan raya negeri setelah Dewan Undangan Negeri dibubarkan oleh pentadbiran Umno.

Umno dihumban oleh pengundi pada PRU14 yang lalu tetapi kembali berkuasa di Persekutuan termasuk Johor dan beberapa negeri lain akibat kebiadapan Bersatu pimpinan Mahiaddin Yaasin dan Azmin Ali bersama konconya yang lari mengkhianati undi pengundi.

Sekarang Mahiaddin yang khianat memberi nyawa dan kuasa kepada Umno meminta pengundi kembali menghukum Umno dan menghumban Umno seperti PRU14 dulu. Muka tak malu. Dia yang khianat dia pula minta belas kasihan.

Umno seperti biasa, apabila berkuasa, mereka sombong bahkan mereka kembali sebagai Umno yang semua kita tahu.

Umno penuh dengan tipu muslihat demi kuasa. Dengan kuasa, Umno kembali Umno.

Selepas mendapat semula kuasa di Melaka melalui pengkhianatan, Umno bubarkan DUN Melaka, akhirnya mereka mendapat semula kuasa.

Sekarang mereka lakukan di Johor. Johor yang mempunyai 56 kerusi DUN, diyakini akan dimenangi oleh Umno sekurang-kurangnya 29 kerusi majoriti mudah bagi membentuk Kerajaan.

Sila ambil perhatian, sekiranya Umno perolehi 29 kerusi, Umno akan mendesak Ismail Sabri membubarkan Parlimen bagi membolehkan PRU15 dijalankan. Mereka mahu kembali berkuasa di Malaysia sepenuhnya supaya segala kejahatan mereka dibersihkan dengan kuasa yang mereka ada.

Ismail Sabri hanya Naib Presiden yang akan terpaksa akur arahan Presiden dan Ahli MKT. jika Ismail tidak mengikut telunjuk mereka, Ismail akan dipecat dari Umno dan menjadi PM tersingkat berbanding Mahiaddin.

Sekarang Ismail agak selesa kerana masih ada bekal MoU tetapi ianya tidak lama.

Kita semua terpaksa akur dengan kejahatan Umno selagi kita tidak buang Umno sepenuhnya. Biarlah jika ada kawan yang terhegeh-hegeh dengan Umno tetapi kita tidak sekali.

Tiada ulasan: