"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kena istikharah dulu, kata Rafizi bila diminta aktif politik semula

MALAYSIA DATELINE

Bekas Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli berkata beliau akan membuat solat istikhrah terlebih dahulu setelah digesa sesetengah pihak supaya beliau aktif semula dalam politik.

Menjawab ciapan @reformis Rafizi menjelaskan beliau akan berbincang dengan keluarga dan pemegang saham serta tim rakan-rakan di tempat kerja sebelum memutuskan untuk aktif dalam politik.

“In Sha Allah saya solat istikharah. Kena tanya keluarga, kena bincang dengan shareholders, kena bincang dengan team members ditempat kerja (kucing aku Kristy confirm tak setuju).

“Bila kita ambil jalan politik, niatnya kena betul,” tweet Rafizi.

Terdahulu, ciapan @reformis merayu Rafizi kembali aktif dalam politik kerana menyifatkan negara sekarang seolah-olah tiada hala tuju.

“Bro @rafiziramli , tolonglah comeback. Aku dah tak tahu mana hala tuju negara kita sekarang. Tolong bro, kita masih ada tugas yang kita kena selesaikan,” rayu beliau.

Beliau berkata, Malaysia masih memerlukan khidmat Rafizi dan mencadangkan mereka bermula dari peringkat bawah.

“Kita mula semula dari bawah. Agenda reformasi mesti kita selesaikan demi anak cucu kita,” katanya.

Sebelum ini, Rafizi pernah mengumumkan beliau tidak akan kembali ke arena politik kerana mahu memberi tumpuan kepada usaha mendalami ilmu pengetahuan berkaitan teknologi terkini.

Pengumuman itu selepas dia dibebaskan daripada hukuman penjara 30 bulan atas kesalahan mendedahkan data bank berkaitan National Feedlot Corporation (NFC).

Tiada ulasan: