"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita ‘kantoi’ curi daging di pasar

KOSMO!


TANGKAP layar memaparkan senario seorang wanita mencuri daging ketika peniaga leka melayan pelanggan lain. - Instagram

JAKARTA – Sebuah klip video tular di media sosial Indonesia kerana memaparkan situasi seorang wanita sedang mencuri daging ketika peniaga sibuk melayan pelanggan lain di sebuah pasar, lapor laman berita Suara.com hari ini.

Video yang dirakam menerusi sistem televisyen litar tertutup (CCTV) itu dimuat naik pada akaun Instagram bernama @terangmedia. Kejadian tersebut dilaporkan berlaku di Pasar Pemenang Pare, Kendiri, Jawa Timur.

Menerusi video berkenaan, kelihatan beberapa peniaga sedang sibuk melayan pelanggan-pelanggan lain dengan memotong daging sambil berbual. 

Seorang wanita berpakaian serba hitam dilihat berdiri di belakang mereka ketika menunggu giliran untuk dilayan. 

Kemudian, wanita itu melihat keadaan sekeliling dengan menoleh ke kiri dan kanan sebelum membongkok di tempat dia berdiri.

Tanpa disangka, wanita itu seterusnya dilihat mengambil satu plastik hitam berisi daging seberat lima kilogram lalu meninggalkan pasar itu.

Disebabkan harga daging yang melonjak menjelang musim perayaan, video tersebut mendapat perhatian netizen di ruangan komen.

“Daging haram kak,’’ tulis seorang netizen.

“Selain malaikat, dia lupa ada CCTV yang mencatat,’’ komen netizen lain. – Agensi

Tiada ulasan: