"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki bakar rumah sendiri, empat beranak rentung

KOSMO!

RIYADH – Polis wilayah Qatif, di timur Arab Saudi menangkap seorang penduduk tempatan yang mencurah minyak petrol dan membakar rumahnya sehingga mengakibatkan empat ahli keluarganya terbunuh, lapor akhbar Saudi Gazette, kelmarin.

Menurut polis, tindakan undang-undang diambil terhadap lelaki berkenaan.

Suspek kata polis, juga telah dirujuk kepada pendakwa raya.

Siasatan awal mendapati suspek berada di bawah pe­ngaruh dadah jenis methamphetamine (syabu).

Kejadian tragies itu berlaku pada Khamis lalu apabila sebuah rumah di bandar Safwa, wilayah Qatif terbakar menjelang waktu berbuka puasa.

Kebakaran itu mengakibatkan kematian ibu bapa suspek dan masing-masing seorang adik lelaki dan seorang adik perempuannya. Api berjaya dipadamkan oleh Pasukan Keselamatan Awam, manakala suspek ditahan untuk siasatan. 

Suspek ialah seorang lelaki berusia 20 tahun dan merupakan ahli keluarga kepada empat manga yang terkorban.

Maklumat mendapati dia bertindak mengurung semua ahli keluarganya di dalam sebuah bilik dan menghalang mereka melarikan diri termasuk mengunci bilik itu daripada luar.

Lelaki itu tidak mengendahkan rayuan mangsa ketika kejadian. Badan empat mangsa tersebut didapati rentung. Motif kejadian masih dalam siasatan – Agensi

Tiada ulasan: