"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mampukah Salah mencipta rekod baru ketika menentang Sparta nanti

Agensi
SALAH bakal beraksi menentang Sparta awal pagi esok.
SALAH bakal beraksi menentang Sparta awal pagi esok.
London: Selepas gagal mencipta rekod baharu dalam aksi peringkat pertama peringkat 16 Liga Europa, Mohamed Salah kini berpeluang mencatat satu lagi pencapaian hebat dengan menjadi pemain Liverpool pertama menjaringkan 20 gol dalam tujuh musim berturut-turut.

Jurulatih Jurgen Klopp menekankan kepentingan kehadiran Salah ketika menentang Sparta Prague dalam aksi kedua awal pagi esok yang bukan hanya untuk memastikan kemenangan tetapi untuk meningkatkan kecergasan bintang Mesir itu.

Walaupun Liverpool menang besar 5-1 sebelum ini, Salah dijangka diturunkan beraksi ketika Klopp mempersiapkannya untuk berdepan cabaran lebih getir termasuk pertembungan dengan Manchester United di Old Trafford Ahad ini.

Salah kini meledak 19 gol musim ini sekali gus di ambang mencipta sejarah yang boleh mengatasi legenda seperti Ian Rush dan Roger Hunt sekali gus membuktikan ketajaman sentuhan penyudahnya.

Dia sudah pun bergelar penjaring terbanyak Liga Perdana sepanjang zaman untuk kelabnya selain turut berbisa di kejohanan Eropah dan masih mahu terus mencipta nama dalam legasi Liverpool.

Walaupun jaringannya dibatalkan ketika menentang Sparta Prague dalam aksi peringkat pertama, Salah tetap bersemangat untuk mencipta rekod baharu sekali gus mencipta sejarah sekali lagi.

Tiada ulasan: