"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua lelaki terlebih berani pecah masuk rumah polis

Nurul Hidayah Bahaudin
nurul.hidayah@hmetro.com.my
RUMAH anggota polis dipecah masuk penjenayah. FOTO Ihsan Polis
RUMAH anggota polis dipecah masuk penjenayah. FOTO Ihsan Polis
Subang Jaya: Polis menahan dua lelaki tempatan yang dipercayai memecah masuk rumah seorang anggota polis di SS15/7, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komisioner Wan Azlan Wan Mamat berkata, pihaknya menerima laporan daripada anggota polis lelaki berusia 35 tahun berhubung kejadian itu 12.14 tengah hari, semalam.

"Rumah mangsa dipecah masuk dua lelaki bersenjatakan perengkuh paip. Kejadian itu menyebabkan mangsa kerugian RM15,000.

"Siasatan awal mendapati rumah mangsa dipecah masuk 11.50 pagi. Ketika kejadian, hanya seorang penghuni wanita di kediaman itu," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Wan Azlan berkata, berdasarkan penelitian rakaman kamera litar tertutup (CCTV), pihaknya menahan dua lelaki tempatan berusia lingkungan 50-an di Kampung Baru di Rawang, 6.30 petang, semalam.

"Hasil tangkapan itu, kami menemukan beberapa barangan dipercayai milik penghuni rumah berkenaan.

"Semakan dilakukan mendapati kedua-dua suspek mempunyai masing-masing 18 dan tujuh rekod jenayah serta dadah," katanya.

Beliau berkata, permohonan reman terhadap kedua-dua suspek dibuat hari ini untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan.

"Kami sedang mengesan seorang lagi suspek lelaki tempatan yang dipercayai terbabit dalam kes berkenaan.

"Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kes itu boleh menghubungi pegawai penyiasat, Inspektor Mohd Afiq Safullah Azid di talian 014-5378217 atau Pusat Kawalan Daerah Subang Jaya di talian 03-78627100," katanya.

Tiada ulasan: