"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pencuri kabel patah tulang selangka ketika lari dikejar polis

Muhammad Zulsyamini Sufian Suri
am@hmetro.com.my
PASUKAN polis membuat pemeriksaan kenderaan suspek yang terbabas selepas cuba melarikan diri. FOTO Ihsan Polis
PASUKAN polis membuat pemeriksaan kenderaan suspek yang terbabas selepas cuba melarikan diri. FOTO Ihsan Polis
Ipoh: Tindakan dua lelaki mencuri kabel talian milik Telekom Malaysia (TM) mengundang padah apabila seorang daripada mereka patah tulang selangka selepas kereta dinaiki mereka terbabas ketika cuba melarikan diri daripada dikejar kereta peronda polis.

Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Yahaya Hassan berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian yang berlaku di Jalan Pasir Mas, Taman Mayfair, di sini, kira-kira 5 pagi semalam.

Katanya, bertindak atas laporan itu, sepasukan anggota dari Balai Polis Pasir Puteh membuat rondaan di lokasi berkenaan sebelum terserempak dua suspek yang dalam keadaan mencurigakan.

"Suspek melarikan diri menaiki kereta Proton Iswara. Melaui hebahan bantuan, dua lagi kereta peronda polis ditugaskan mengejar kereta suspek terbabit. Akhirnya kereta dipandu suspek terbabas.

"Seorang daripada suspek berjaya melarikan diri manakala seorang lagi suspek tersepit di dalam kereta dinaikinya itu. Suspek yang tersepit patah tulang selangka kanan akibat kemalangan itu," katanya dalam kenyataan malam ini.

Katanya, suspek lelaki berusia 58 tahun yang cedera itu dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk mendapatkan rawatan.

"Pemeriksaan ke atas kereta terbabit menemukan barang kes. Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan dan Seksyen 186 kanun sama.

"Polis giat memburu seorang lagi suspek yang masih bebas. Orang ramai yang mempunyai maklumat diseru untuk tampil memberi maklumat kepada pegawai penyiasat kes, Inspektor Mohamad Hakim Al Balkhis di talian 011-11256246 atau menghubungi balai polis berdekatan," katanya.

Tiada ulasan: