"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selangor belajar dari Singapura untuk bangunkan sungai

SINGAPURA, 20 Mei: Kerajaan negeri Selangor akan menjadikan pendekatan Singapura membersihkan Sungai Singapura dan Kallang Basin sebagai projek contoh untuk pembangunan sungai di negeri itu.

Untuk itu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim telah mengunjungi Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong baru-baru ini.

Khalid juga turut berbincang dengan Lembaga Kemudahan Awam dan Agensi Alam Sekitar Kebangsaan untuk tujuan itu.

Dalam pertemuan dengan Lee, Khalid mempelawa kerajaan Singapura untuk turut sama melabur dalam projek pembangunan Sungai Klang yang dijangka menelan belanja RM50 bilion dan menyediakan peluang pekerjaan kepada 15,000 orang itu.

Tiada ulasan: