"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hari tragis buat PAS

Rupanya berita kematian ADUN PAS Manek Urai, Kelantan, Allahyarham Ismail Yaacob atau Pak Su Weil pada jam 5.55 pagi tadi bukanlah satu-satunya berita sedih buat pendukung PAS pada hari ini. Sebentar tadi Mahkamah Rayuan Putrajaya memutuskan yang ADUN Pangkor, Dr Zambry Abd Kadir merupakan MB Perak yang sah dan bukannya Dato’ Seri Nizar Jamaluddin.

Kita kehilangan seorang tokoh dan satu kerusi di Kelantan (Pak Su SWeil merupakan ADUN PAS selama 5 penggal dari PR 1986, berihat PR 2004, menang semula baru-baru ini), manakala di Perak kita kehilangan sebuah kerajaan negeri.

Pastinya kedua-dua kejadian ini memilukan hati kita, namun kita perlu tabah dan menerima ujian ini dengan berlapang dada. Insyallah di Manek Urai kita akan bertarung bagi mempertahankan kerusi berkenaan, manakala di Perak kita perlu mempertingkatkan lagi gerak-kerja dan usaha kita. Lautan perjuangan masih luas di hadapan, yang penting kita mengemudi bahtera perjuangan ini dengan tabah, tenang dan penuh yakin pada bantuan dan janji-janji Allah swt.

Segala-galanya belum berakhir malah baru sahaja bermula.

Ingatlah firman Allah swt:

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta.


(al Ankaabut: 2-3)

Tiada ulasan: