"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes Liwat Anwar: Konspirator Silap Strategi

sofiwahab
Kalau benar dakwaan ramai pihak bahawa Anwar sekali lagi difitnah oleh sepasukan Konspirator yang mahu membunuh karier politik Anwar dan PR, saya kira pasukan konspirator dan tuannya telah tersalah langkah.

Strategi mereka untuk membunuh masa depan politik Anwar adalah silap dan salah 100 %. Bagi saya Anwar sebenarnya akan sekali lagi mendapat simpati dari rakyat dan seluruh dunia. Satu dunia sudah tahu Anwar tidak bersalah dalam kes liwat yang pertama dahulu. Tetapi mengapa pihak Konspirator ( kalau benar dakwaan itu) masih menggunakan taktik lama yang terbukti gagal.?

Saya yakin kes ini akan memberikan impak yang besar juga kepada senario politik tanahair. Rakyat tanpa mengira agama, ideologi dan warna kulit akan simpati kepada Anwar dan keluarganya. Rasa simpati juga akan tempias sama kepada PR kerana Anwar adalah salah seorang pemimpin utama PR.

Kita lihat hari ini bagaimana sokongan kepada Anwar tetap teguh malah semakin teguh. Kalau sebelum ini Mursyidul Am PAS tidak pernah hadir memberikan sokongan moral kepada Anwar di mahkamah tetapi Tok Guru Nik Aziz hari ini berbuat demikian sebagai tanda simpati kepada Anwar. Begitu juga dengan Penasihat DAP Lim Kit Siang yang awal-awal lagi sudah kelihatan di mahkamah. Tidakkah menunjukkan bahawa PR semakin kukuh dan padu.

Saya mengharapkan konspirator dan pihak-pihak yang bertanggungjawab (jika benar ini fitnah jahat) menggugurkan tuduhan kepada Anwar jika mereka mahu isu ini reda dan sokongan kepada tidak membuak-buak seperti era reformasi dahulu. Jika tidak saya yakin PR akan mendapat sokongan yang lebih jitu.

Saya bukan bercakap atas isu politik semata-mata tetapi sebagai seorang rakyat dan seorang Islam saya harap pihak terbabit terutama Saiful segera menggugurkan tuduhan ini kerana banyak keraguan yang dilihat dari dakwaan ini. Jadi lebih baik kita sama-sama bertaubat dan memohon ampun kepada Allah sebelum kita terlambat.

Tiada ulasan: