"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

DUN Perak bakal dibubar? PR-BN mula gerakkan jentera

DuniaCacaMerba
Ada dua berita. Satu tentang tiada tusukan di dubur lelaki yang mendakwa diliwat beberapa kali oleh seorang lelaki tua berumur 60 tahun, satu lagi tentang ada spesimen air mani di dalam dubur mangsa liwat tersebut.

Yang mana satu benar? Adakah cerita liwat ini umpama cerita
santau angin? Tiup sahaja, air mani masuk ke dalam dubur mangsa? Atau adakah mangsa liwat ini umpama mangsa rogol yang masih dara tetapi terdapat air mani di dalam farajnya?

Hairan bin ajaib!

Berita 1:
Pendakwa: Air mani dikeluarkan dari dubur Saiful

Peguamcara negara Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata pihaknya mempunyai bukti yang kukuh dalam bentuk spesimen air mani bagi mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim memang meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Pihak pendakwa akan membuktikan kes ini melalui laporan kimia yang menunjukkan air mani diperolehi daripada mangsa,” kata Mohd Yusof yang mengetuai pasukan pendakwa raya dalam perbicaraan yang secara rasmi bermula esok.

“Terdapat spesimen yang dikeluarkan dari dubur mangsa. Ini akan membuktikan tembusan memang berlaku,” katanya.

“Apa yang dimiliki oleh pasukan pembela adalah hanya laporan awal daripada doktor yang merawat Mohd Saiful tetapi ia tidak termasuk laporan kimia berhubung spesimen air mani,” tambahnya.

Mohd Yusof berkata perkara berkenaan akan dibuktikan ketika perbicaraan apabila doktor dan ahli kimia memberi keterangan.

Mereka akan menunjukkan bagaimana tembusan tehadap mangsa dilakukan.


Berita 2:
Karpal: Tiada bukti kemasukan di dubur Saiful

Perbicaraan hari ini mendengar hujah kedua-dua pihak dengan pihak pembela menggesa Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin menangguhkan perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tindakan itu bagi membolehkan mereka untuk mendapatkan permohonan semakan di Mahkamah Persekutuan. Antara bukti tambahan yang dipohon oleh Anwar ialah rakaman video, nota ahli kimia dan laporan perubatan Dr Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi.

Mahkamah juga hari ini mendengar hujah pendakwa bahawa kononnya dubur Saiful dimasukkan dengan plastik adalah tidak benar.

Berikut rentetan peribicaraan hari ini.

3:35 petang: Mahkamah ditangguhkan. Perbicaraan bersambung semula esok pada jam 2.30 petang.

3:30 petang: Hakim Mohd Zabidin memutuskan menolak permohonan penangguhan dan berkata perbicaraan akan diteruskan.

Karpal memohon keputusan ditangguhkan sehingga pertemuan dengan presiden mahkamah rayuan.

Bagaiamanapun hakim menolak permintaan itu dan berkata dia tidak boleh menangguhkan lagi kes ini.

3.20 petang: Hujah berakhir. Mahkamah berhenti seketika sebelum hakim Mohd Zabidin membuat keputusan berhubung penangguhan.

3:15 petang: Mohd Yusof berhujah tiada peruntukkan khas bagi membenarkan permohonan penangguhan berkenaan.

Katanya, laporan perubatan yang dimilikinya tidak menyebut bahawa plastik dimasukkan ke dalam dubur Saiful.

3:10 petang: Pendakwa raya utama, Mohd Yusof memulakan hujahnya.

2.50 petang: Karpal menyerahkan dua laporan perubatan yang menunjukkan tiada bukti kesan kemasukan di dubur Saiful.

"Tembusan adalah elemen penting. Tidak mungkin disabitkan kesalahan. Tiada hakim yang akan mengabaikan bukti itu," katanya.

"Malah jika ada memanggil 1,000 saksi, apa yang asas ialah laporan perubatan menunjukkan tiada kesan kemasukan."


Cuba baca
ulasan ringkas doktor Minda Intelek Melayu ini tentang kes liwat Anwar - Saiful. Antaranya dia berhujah:

1. Pemeriksaan dubur berdasarkan kepada complaint awal pesakit.

Complaint yang dilaporkan oleh doktor di Hospital Pusrawi ialah
'tenesmus' atau pun 'sakit di dalam dubur'.

Dan pemerhatian ke atas dubur pesakit telah diterangkan oleh doktor di dalam laporan kesihatan seperti di atas.

Akan
tetapi doktor tersebut tidak pula melaporkan 'tiada penetrasi' seperti yang didakwa oleh Karpal Singh, peguambela Anwar Ibrahim.

Doktor hanya melakukan prosedur asas yang diperlukantanpa prosedur forensik yang wajib dilakukan untuk sebarang kes kriminal :-

a. Doktor tersebut tidak menggunakan swab untuk mengumpul sebarang bukti di luar dan dalam dubur pesakit.

b. Bahan kimia seperti toulidine blue tidak digunakan untuk mengesahkan tiada sebarang luka kerana doktor tidak mungkin akan dapat melihat luka-luka atau pun tanda geseran yang terlalu kecil dan mikro.


Hakikatnya, kemampuan mata kita untuk melihat dan meneliti sesuatu yang mikro adalah amat terhad dan memerlukan masa yang agak lama, situasi yang mengizinkan serta konsentrasi yang sepenuhnya terhadap perkara yang mahu diperiksa itu.

Dan perkara yang mahu diperiksa ialah dubur pesakit! Bolehkah?

Kerana itulah kita menggunakan bahan-bahan kimia supaya kita dapat membezakan sehinggakan tahap mikro di antara kulit normal dan kulit yang cedera dek geseran atau luka.

2. Doktor di Hospital Pusrawi diberitahu bahawa pesakit telah diliwat oleh seorang VIP.

Tatkala Shaiful Bukhari menerangkan perkara yang sebenarnya kepada doktor tersebut dan kes tersebut adalah kes kriminal, doktor itu telah melakukan prosedur yang wajar kerana tidak lagi memeriksa pesakit dan merujuk beliau ke Hospital kerajaan.

Dan seperti yang penulis terangkan di dalam artikel-artikel sebelum ini, penetrasi di dalam dubur tidak semestinya akan menyebabkan pendarahan, nanah dan koyak.

Malah, jika kita baca dengan teliti laporan kesihatan di atasl, Doktor Osman di Hospital Pusrawi itu sendiri telah membuktikan bahawa prosedur yang dilakukan oleh doktor itu iaitu memasukkan alat proktoskop di dalam dubur Shaiful Bukhari tidak menyebabkan sebarang luka dan koyak.

Cekap betul Karpal Singh bermain dengan kata-kata. Apa yang perlu dilakukan oleh pesakit ialah supaya relaks dan menarik nafas panjang. Makala, ky-Jelly digunakan sebagai lubrikasi untuk memudahkan proktoskop dimasukkan di dalam dubur. Tiada luka dan tiada koyak.

Penulis juga menerangkan bahawa jika benarlah liwat akan menyebabkan nanah, koyak dan luka, penulis pasti tidak akan ada lagi gay di dunia ini kerana mereka tidak mahu menangung kesengsaraan dek nanah dan koyak di dubur mereka!

Selesai membaca kiriman doktor ini, saya terfikir: kes ini kes hubungan homoseksual secara rela atau kes liwat secara paksa? Kemudian saya terfikir, jika perlakuan liwat itu dikatakan sebagai rogol sudah tentulah tusukan yang berlaku dibuat secara paksa. Oleh itu, mustahillah perlakuan secara paksa itu tidak menyebabkan kecederaan. Sedangkan mangsa rogol pun mengalami kecederaan seperti koyakan dan pendarahan di kemaluan akibat perlakuan perogol. Mustahil mangsa yang mengaku diliwat beberapa kali (
8 kali, kalau tidak silap) tidak mengalami situasi yang sama. Adakah kejadian liwat secara paksa ini menggunakan KY-Jell?

Dia kemudiannya mempersoal bahawa penetrasi itu mungkin menyebabkan luka mikro, maknanya tidak dapat dilihat oleh mata kasar. Bayangkan, kes rogol hanya menyebabkan kecederaan mikro? Di akhir petikan di atas, beliau menulis "jika benarlah liwat akan menyebabkan nanah...penulis pasti tidak akan ada lagi gay". Apa maksud dia? Adakah dia menyatakan bahawa kedua-duanya mengamalkan cara hidup gay kerana tiada luka di dubur mangsa? Jika itu yang dimaksudkan, maka si pengadu juga harus didakwa kerana mengamalkan cara hidup songsang.

Persoalan lain: logikkah seorang pemuda berusia awal 20-an membiarkan dirinya diliwat beberapa kali oleh seorang lelaki tua yang berumur 60 tahun? Tidak adakah kudrat pemuda tinggi lampai itu melawan kudrat lelaki tua yang berusia 60 tahun? Mengapa selepas beberapa kali diliwat baru dia membuat laporan polis?

Kemudian sila bandingkan ulasan doktor tersebut dengan
laporanperubatan yang telah dikeluarkan bersama-sama dengan keterangan sampingan yang telah dibuat. Keterangan sampingan itu memudahkan anda memahami "tulisan doktor" dalam laporan tersebut. Fikir-fikirkan!



(klik untuk besarkan imej)

http://duniacacamarba.blogspot.com/

Tiada ulasan: