"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Karpal Singh, Sivarasa, Azmin Ali juga digantung

 
Dewan Rakyat hari ini meluluskan usul penggantungan selama enam bulan ke atas Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor), R Sivarasa (PKR-Subang) dan Azmin Ali (PKR- Gombak)

Sewaktu usul yang dikemukakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz itu dibahaskan, semua ahli parlimen bertindak memulaukannya dengan dengan keluar dewan.NONESebelum itu, usul penggantungan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diundi tanpa dibahaskan. Tindakan itu menimbulkan rasa tidak senang di kalangan ahli parlimen Pakatan Rakyat.

"Kita akan teruskan dan membuang undi, tanpa membahaskan usul ini," kata Pandikar disambut laungan setuju dari ahli parlimen BN.

Semua semua ahli parlimen pembangkang kemudiannya keluar dewan.

Ahli parlimen BN kemudiannya berbahas sesama-sendiri, menghamburkan kecaman terhadap Pakatan Rakyat dan melontar retorik untuk disambut satu sama-lain.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: