"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ummi Hafilda.. Jadilah seorang adik yang baik...

AnakSgDerhaka
Dalam kenyataan Media oleh Saudara Amir Ghazali Ketua AMK Pulau Pinang ini, beliau menyeru Ummi Hafilda agar bertaubat dari terus dipergunakan oleh pihak yang kini kelihatan amat takut untuk kehilangan kuasa, Takutlah kepada Allah yang maha berkuasa bukan takut kepada pihak yang berkuasa dan malulah kepada para Malaikat yang beribadat hanya kerana Allah bukannya beribadat selama 7 hari 7 malam hanya kerana untuk muncul semula memburuk-burukkan abang kandung sendiri..

Kenyataan semalam boleh dibaca di SINI dan juga di SINI

KENYATAAN MEDIA

Kenapa harus bertaubat jika hanya mempertikaikan “Ketuanan Melayu”?

Ummi Hafilda dalam wawancaranya dengan Utusan atau Mingguan Malaysia semalam (12 Dec) telah menggesa Abangnya Azmin Ali Timbalan Presiden PKR agar bertaubat hanya kerana Abangnya itu telah menentang konsep “Ketuanan Melayu”.

Ketuanan Melayu itu membawa maksud Kekuasaan orang-orang Melayu ataupun Kekuasaan Raja-Raja Melayu.

Ummi Hafilda seharusnya tahu dan sedar siapakah yang telah menentang dengan cara menghakis “Ketuanan Melayu” itu sebelum menyeru abangnya Azmin agar bertaubat.

Pada tahun 1983 Akta Tanah telah diubah, perubahan yang dilakukan ini bagi membolehkan tanah-tanah milik orang Melayu dijual kepada bukan Melayu dan Kerajaan juga boleh mengambil alih tanah milik orang Melayu atas nama pembangunan.

Pada tahun yang sama juga imuniti atau kekebalan Raja-Raja Melayu juga telah ditarik bagi membolehkan mereka didakwa di Mahkamah jika melakukan kesalahan.

Kedua-dua perkara besar diatas telah dilakukan oleh seorang Pemimpin dari UMNO iaitu Tun Mahathir, beliau telah melakukan perkara tersebut seharusnya Mahathir lah yang perlu diminta bertaubat oleh Ummi Hafilda kerana Mahathir telah secara jelas menentang “Ketuanan Melayu”.

Ummi Hafilda juga telah berkata adalah menjadi tanggungjawabnya sebagai seorang adik yang secara tidak langsung tahu rahsia-rahsia dilingkungan mereka untuk memperbetulkan keadaan agar tidak terus menanggung dosa, tetapi tidakkah Ummi Hafilda tahu bahawa mendedahkan keaiban abangnya itu juga merupakan satu dosa?

Kenapa perlu Ummi Hafilda menggunakan Media Massa untuk menyeru agar abangnya Azmin Ali bertaubat, tidak bolehkah beliau sebagai adik menemui atau meghubungi abangnya itu untuk menasihatkan dan memintanya untuk bertaubat?

Untuk apa beliau mendedahkan keaiban abangnya (jika ada) dan menyeru agar beliau bertaubat melalui media tunggangan UMNO itu selain dari untuk menjatuhkan maruah dan memalukan abangnya sendiri?

Tidakkah Ummi Hafilda sedar kenyataannya yang telah disiarkan oleh Media UMNO dengan tajuk besar “Taubatlah Azmin” itu bakal mengundang persepsi yang negative dari masyarakat terhadap abangnya sendiri? Kerana Taubat itu biasanya dikaitkan dengan kesalahan yang besar dalam Islam.

Jikapun Azmin Ali dikatakan bersalah kerana bersekongkol dengan Anwar Ibrahim dalam menyembunyikan fakta sebenar berkaitan isu tuduhan liwat sebelum ini Mahkamah mana yang telah mengatakan Anwar telah bersalah kerana tuduhan liwat?

Sebagai adik yang baik Ummi Hafilda sewajarnya menyembunyikan segala keburukan abangnya itu jika ada dari pengetahuan masyarakat bukannya mendedahkannya kepada khalayak ramai.

Dalam wawancara itu juga Ummi Hafilda telah bersumpah untu kesekian kalinya yang jumlahnya mungkin hanya beliau yang tahu. Sumpahnya “ Wallahi Wabillahi Wataalahi” dalam aurat yang tidak dijaga atau ditutup dengan sempurna sebagaimana yang dituntut oleh Islam apakah hukumnya pula?

Yang pastinyakemunculan semula Ummi Hafilda kali ini bolehlah diumpamakan sebagai senjata lama yang digunakan semula oleh pihak UMNO/BN dalam meneruskan seranganterhadap PKR yang Ketua Umumnya DS Anwar Ibrahim, Presidennya DS Wan Azizah dan Abangnya Azmin Ali sebagai Timbalan Presiden.

Dan sepatutnya yang harus bertaubat disini ialah Ummi Hafilda sendiri, bertaubatlah dari terus memburukkan saudara sedarah daging sendiri.

Bertaubatlah juga dari terus dipergunakan oleh pihak yang kini kelihatan amat takut untuk kehilangan kuasa, Takutlah kepada Allah yang maha berkuasa bukan takut kepada pihak yang berkuasa dan malulah kepada para Malaikat yang beribadat hanya kerana Allah bukannya beribadat selama 7 hari 7 malam hanya kerana untuk muncul semula memburuk-burukkan abang kandung sendiri..

Jadilah sebagai seorang adik yang membolehkan abangnya merasa bangga mempunyai adik yang sedemikian..

Amir Ghazali
Ketua AMK Pulau Pinang

Tiada ulasan: