"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akan rugi RM1juta ???

Mami MinahHari ni ada isu pasai Kerajaan Negeri nak baut kejohanan Cup-Prix di stadium Darul Aman. Ini bukan pertama kali Cup-Prix dibuat di situ, dah banyak kali dah. Tapi kali ni peniaga disitu merungut depa akan rugi RM1juta kalau program tu dibuat disitu.

Mami hairan la… kalau orang ramai, sudah tentu la meja-meja makan kedai disitu akan penuh. Kalau dah meja penuh tentu la ada yang pesan sekurang-kurangnya ayaq minum. Kalau dah pesan dan minum kena la bayaq.

Mami duk bayangkan nanti akan ramai lagi penjaja minuman yang akan meniaga menampung permintaan pengunjung pasai sedia maklum dah, meja2 disitu pasti penuh dan org ramai nak minum, maka kena la minum kat penjaja.

Peniaga situ kata depa akan rugi RM1 juta… lepas ni LHDN tentu akan p semak akaun depa, dan berapa depa duk bayaq cukai hasil dr perniagaan depa tu.

Ayat "akan rugi RM1 juta" tu macam pernah dengaq masa sebelum himpunan bersih. Hakikatnya, bila berlaku, peniaga jugak yang untung. Yang rugi hanya peniaga yang tutup kedai sebab percaya hasutan pihak2 tertentu dan media yang menyatakan akan berlaku huru-hara.

Wahai peniaga-peniaga di Stadium DA, jangan la takut, rezeki Allah ada dimana2. Ini lah peluang kaum untuk meniaga. Jalan ditutup hanya utk kenderaan, bukan ditutup untuk orang. Orang ramai tetap akan hadir.


Akan rugi RM1juta ???

Tiada ulasan: