"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

KematianAllahyarham Baharuddin : Lojikkah rawatan CPR menyebabkan tulangnya pata

Mutaligat
NONEPengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam BukitAman, Salleh Mat Rasid berkata dakwaan keluarga Baharudin Ahmad, bahawa tulang rusuk lelaki itu patah adalah mungkin disebabkan oleh rawatan Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) yang diberikan oleh pihak berkuasa.

Beliau juga menafikan luka di bibir dan gigi lelaki berusia 58 tahun itu patah adalah akibat keganasan pihak polis.Polis menafikan taktik ganas digunakan ke atas mangsa tunggal perhimpunan BERSIH 2.0 yang meninggal dunia pada perhimpunan 9 Julai yang lalu, termasuk dakwaan beliau dibelasah pihak berkuasa.

“Saya diberitahu terdapat dakwaan tiga tulang rusuk dan giginya patah. Menurut pakar perubatan tulang rusuk itu patah mungkin akibat rawatan CPR.

“Mengenai gigi yang patah, ini mungkin kerana tiub dimasukkan ke dalam mulutnya kerana pegawai perubatan cuba menyedarkannya semula,” katanya pada taklimat kepada media dan beberapa NGO berhubung beberapa kejadian 9 Julai lalu mengikut versi polis, di Bukit Aman, petang semalam.

Ulasan : Saya ingin bertanya kepada Doktor pakar adakah benar rawatan CPR akan menyebabkan tulang rusuk patah kerana saya tidak pernah mendengar orang yang dilakukan rawatan CPR sampai PATAH TULANG RUSUK. Kalau macam itu CPR bukan rawatan tetapi CPR adalah salah satu cara supaya pesakit MATI CEPAT.

Tentang gigi patah saya juga musykil kerana takkanlah disebabkan kemasukan tiub itu gigi patah???????

Siapa yang bercakap bohong akan diadili di mahkamah Allah nanti. Mungkin di dunia boleh lepas tetapi di Akhirat tiada siapa yang terlepas!!!!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan: