"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zaid ibrahim dipecat dari parti KITA berkuat kuasa serta merta


KOTA BARU: Mesyuarat khas parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) melantik bekas Pengerusi Kedah, Zamil Ibrahim sebagai pengersi baru menggantikan Datuk Zahid Ibrahim.


Keputusan itu dibuat dalam mesyuarat khas di sini pagi tadi.

Mesyuarat itu dihadiri wakil KITA dari Kedah, Kelantan, Pahang, Selangor, Pulau Pinang dan Negeri Sembilan. Sabah tidak hadir tetapi menyokong mesyuarat itu.

“Keputusan ini sebulat suara, seluruh perwakilan tidak mahu lagi kepada Zaid,” kata Zamil.

Bagaimanapun, wakil rakyat tunggal KITA iaitu Tan Chee Beng, ahli Parlimen Nibong Tebal tidak hadir tetapi menghantar notis menyetujui mesyuarat tersebut.

Zamil memberitahu, pihaknya akan menghantar surat kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) bagi memberitahu bahawa KITA diambil alih oleh pemimpin baru.

Perwakilan KITA marah

“Kita akan beritahu ROS bahawa Zaid bukan lagi presiden KITA. Kami akan membuat rombakan dan melantik pimpinan baru” tambahnya.

Zamil mendedahkan, KITA sepatutnya mengadakan mesyuarat agung tahunan hari ini tetapi pengurusan parti telah membatalkannya di saat akhir.

Katanya, perwakilan menjadi marah kerana pembatalan itu tanpa memberitahu mereka yang menyebabkan mereka datang ke Kota Baru.

“Perwakilan yang marah membuat keputusan mengadakan mesyuarat khas dengan memecat Zaid berkuat kuasa serta merta,” kata beliau.

Tiada ulasan: