"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRU13, Antara Badut Politik Dan Calon Kitar Semula

Abdul Rahman Hashim
EZAM MOHD NOOR, CALON BN PJ SELATAN
Saya terpaksa tidak bersetuju jika ada sesiapa yang cuba melabelkan Ibrahim Ali, Hassan Ali, Ezam Mohd Nor, Zulkifli Nordin, Zahid Md Arip, Ruslan Kasim, Zaharin Hashim, Nallakarupan, Gobalakrishnan, Wee Chee Keong sebagai 'Badut-Badut Politik' untuk memPERKASAkan UMNO yang dahulunya pernah mereka perkasamkan. Antara PERKASA dan PERKASAM memang ada perbezaannya.
DR HASAN ALI, CALON BN DUN GOMBAK SETIA
DATUK NALLAKARUPAN, CALON BN PUCHONG
IBRAHIM ALI, CALON BN PASIR MAS
EZAM MOHD NOOR, CALON BN PJ SELATAN
Bukankah mereka sanggup mengorbankan maruah politik mereka dengan mengkhianati perjuangan parti yang telah memenangkan sebahagian daripada mereka dalam pilihan raya umum yang lepas? Ibrahim Ali sanggup menghina dan mencerca PAS walaupun dia menang di Pasir Mas atas tiket PAS berlawan dengan UMNO/BN dan kini menjadi orang paling perkasa menyokong UMNO.

Dr Hasan Ali, ADUN Gombak Setia juga sedemikian, sebelum ini begitu lantang mengkritik dasar perjuangan UMNO yang dianggap tidak islamik, tetapi hari ini setelah dipecat darpada PAS beliau beralih arah untuk bersekongkol dengan UMNO dan melupakan sahaja bahawa parti UMNO bukanlah serasi dengan perjuangan Islamnya.

Zulkifli Nordin, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru yang bertanding atas tiket PKR walaupun kemenangannya dalam PRU12 dahulu penuh dengan kontroversi akhirnya beliau diiktiraf juga sebagai pemenang menumpaskan calon UMNO. Hari ini sebagai Ahli Parlimen Bebas beliau dianggap sebagai orang kuat Najib yang mendapat berbagai layanan istimewa melebihi tokoh-tokoh UMNO yang lain. Sebelum ini Zul Nordin begitu alergik dengan perjuangan UMNO yang pernah dianggapnya sebagai tidak Islamik.

Begitu juga dengan Ezam Mohd Noor yang pernah menjadi tonggak perjuangan 'Reformasi' dalam PKR dan pernah menjadi Setiausaha Politik kepada Anwar pada zaman kegemilangan Anwar di dalam UMNO, kini menjadi kesayangan UMNO untuk menibai Anwar. Beliau pernah mendakwa memiliki 6 peti tentang salah laku pemimpin-pemimpin kerajaan BN, namun hari ini beliau mungkin menyesal membuat dakwaan itu sebaliknya hari ini beliau menyatakan bahawa pemmpin-pemimpin UMNO hari ini lebih bersih daripada pemimpin-pemmpin Pakatan Rakyat.
ZAHID MD ARIP, CALON BN DI MELAKA
Zahid Md Arip cucu Tun Ghafar Baba pula hari ini dijulang sebagai Mursyidul Am TIBAI yang menyamai Mursyidul Am PAS Tok Guru Nik Aziz Nik Mat. Beliau di antara tokoh pemuda PKR yang jijik melihat perlakuan songsang pemimpin-pemimpin UMNO; namun hari ini beliau bagaikan menarik semula apa yang dilontarkannya itu demi untuk membelai hati Perdana Menteri Datuk Seri Najib. Zahid Md Arip merasakan perjuangan TIBAI yang mendedahkan keaiban Anwar Ibrahim bagaikan dituntut oleh Islam. Sebagai Mursyidul Am TIBAI, perbuatan menibai orang lain mungkin menjadi halal di sisinya.

Ruslan Kassim bekas Exco Pemuda UMNO Malaysia yang pernah menjadi Ketua Penerangan PKR kini terpaksa pasrah bersama UMNO kembali. Beliau sering menghentam UMNO semasa dalam PKR, namun hari ini demi suvival dirinya beliau bukan sahaja bersukaria di dalam UMNO malah Ibrahim Ali juga adalah ikon perjuangan politiknya dengan memberikan tempat kepada Ruslan Kassim sebagai Ketua Penerangan PERKASA.
RUSLAN KASIM,
CALON BN KUALA PILAH
ZULKIFLI NORDIN,
CALON BN KULIM BANDAR.BARU
WEE CHEE KEONG
CALON BN WANGSA MAJU
M. Nallakarupan rakan baik Anwar Ibrahim hari ini bukan sahaja bergelar Datuk tetapi lebih dariipada itu, beliau juga diberi kepercayaan oleh boss barunya Najib sebagai seorang Ahli Dewan Negara@Senator. Begitu pantas pendakian politik Nallakarupan sehingga melangkahi tokoh-tokoh MIC lain yang banyak berjasa kepada BN. Nalla kini mengetuai sebuah sebuah parti India yang mesra BN dan rasanya beliau akan teus mendapat layanan istimewa oleh Najib selagi beliau sanggup menjadi pencacai mendedahkan tembelang Anwar Ibrahim.,

Wee Chee Keong Ahli Parlimen Wangsa Maju yang menang majoriti 150 undi dalam PRU12, kini meninggalkan PKR untuk menjadi Ahli Parlimen Bebas. Beliau tak boleh menyertai UMNO, tetapi beliau juga tidak dikehendaki oleh MCA dan juga GERAKAN. Wee Chee Keong kini begitu akrab hubungannya dengan Najib dan beliau sanggup berdansa di pentas aidilfitri bersama-sama Najib dan Rosmah untuk melorongkan dirinya menjadi calon semula di Wangsa Maju. Beliau pernah menjadi Ahli Parlimen Bukit Bintang atas tiket DAP sebelum dsingkirkan oleh parti itu. Dalam PRU12, Wee Chee Keong bertanding atas tiket PKR menewaskan Yew Teong Look dari MCA di Wangsa Maju.

Datuk Seri Zaharin Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru juga sanggup berkorban meninggalkan PKR untuk menyokong UMNO. Hari ini beliau memperolehi 'specal treatment' daripada Najib di atas jasa-jasanya memburukkan Anwar dan PKR. Sebagai Ahli Parlimen Bebas yang mesra BN, rasanya Zaharin Hashim akan diberikan pertimbangan untuk menjadi calon BN menentang PKR di Bayan Baru?
UMMI HAFILDA ALI LAWAN AZMIN ALI
CALON BN GOMBAK
PENGKHIANAT YANG BERJASA KEPADA UMNO?
RANGKAIAN DATUK T YANG BERJAYA MEMALUKAN ANWAR
Saya terdorong untuk membuat kupasan atas isu ini, kerana ada rasa kebimbangan di sudut hati saya bahawa pengorbanan mereka mengkhinati parti mereka sebelum ini tidak dapat diterima oleh sebahagian pemimpin UMNO terutama di kawasan parlimen masing-masing. Rasanya tidak adil jika wujud penolakan terhadap mereka ini, kerana UMNO harus membuat pengorbanan memberikan laluan kepada mereka yang berjasa ini untuk bertanding dalam PRU13 nantI. Usaha menampilkan Ummi Hafilda dan Ustadz Nasharudin Mat Isa sebagai calon mesra BN dalam PRU13 juga adalah yang terbijak jika ia mampu mencipta kejayaan menawan hati rakyat. Ummi Hafilda yang sanggup berpatah arang dengan abangnya Azmin Ali wajar diberikan peluang melawan adik beradik kandungnya sendiri di Parlimen Gombak.

Jika kemenangan yang diperlukan, rasanya Ibrahim Ali, Hassan Ali, Ezam Mohd Noor, Zaharin Hashim, Nallkarupan, Ruslan Kasim, Zahid Md Arip, Gobalakrishnan termasuk Datuk 'T' pengedar video lucah Anwar merupakan rangkaian badut politik UMNO/BN yang wajar dilonjakkan menjadi rangkaian calon 'Kitar Senula' untuk masa depan UMNO yang lebih cemerlang, gemilang dan terbiilang.

Saya bimbang jika kesetiaan mereka ini tidak diendahkan oleh pucuk pimpinan parti, akan wujud pula sindrom TIBAI untuk menibai pemimpin-pemimpin UMNO selepas ini. Jika mereka boleh tibai Anwar, rasanya mungkin perbuatan yang sama akan berlaku kepada UMNO selepas ini apabila nama mereka tidak dihargai menjadi calon winnable UMNO/BN. Sudah tiba masanya UMNO tidak mensabotaj mereka.
....

Tiada ulasan: