"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRU13: Pakatan Rakyat mampu bentuk kerajaan - Leftenan Jeneral (B) Datuk Abd Ghafir

Muhammad Faizal
KUALA LUMPUR: Leftenan Jeneral (B) Datuk Abd Ghafir Abd Hamid melahirkan keyakinan Pakatan Rakyat akan menang pada Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

Beliau yang berucap pada Himpunan Perdana Ummah Bersama PAS memberitahu melihat kepada perubahan yang ketara sokongan rakyat serta penyertaan dari golongan profesional dan ahli perniagaan pasti kemenangan ini tidak boleh dinafikan.

Malah menurut beliau lagi, pada Pilihan raya Umum ke-12 (2008) telah menjangkakan bahawa Pakatan Rakyat tidak akan memenangi Putrajaya.

"Saya pasti melihat kepada perubahan hari ini, Pakatan Rakyat pasti memenangi PRU13 seterusnya membentuk kerajaan.

"Jika sebelum ini pada PRU12, saya merasakan Pakatan Rakyat tidak akan berjaya untuk tawan Putrajaya dan kali ini segalanya menjadi milik Pakatan," ucap beliau di sebuah hotel di sini, pagi ini.

Beliau turut memberitahu Kementerian Pertahanan merupakan agensi kerajaan yang menerima peruntukan terbanyak setiap kali bajet diluluskan.

Namun, perbelanjaan tersebut banyak yang melanggari etika yang telah ditetapkan.

"Saya telah dedahkan sebelum ini, yang mana dalam Kementerian Pertahanan terlalu banyak membuat pembelian secara terus dan ini memberi ruang berlakunya rasuah.

"Saya akan terus mengeluarkan kenyataan, perkara ini perlu diperjelaskan oleh kerajaan, semoga ia menjadi beban kepada kerajaan untuk menjelaskannya," ucap beliau di hadapan kira-kira 300 peserta.

Abd Ghafir memberitahu walaupun beliau tidak menyerta mana-mana parti politik tetapi akan terus memberi sokongan kepada parti yang membawa kebajikan dan kebajikan kepada rakyat khususnya negara ini.

Hadir dalam program hari ini adalah Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, timbalannya, Mohamad Sabu, Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali.

Bekas Timbalan Menteri Persekutuan Datuk Yahya Lampong, bekas Ahli MT Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzil, Datuk Tamrin Ghaffar turut hadir.

Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub bertindak sebagai Pengerusi Jawatankuasa Himpunan tersebut. Majlis dipengerusikan oleh bekas pelakon, Bob Lokman.

Tiada ulasan: