"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Honda Accord 2.4 Dan VolksWagen Passat Sudah DiKategorikanKan Kereta Nasional ?

Omak Kau!!
Honda, VW akan gantikan Proton Perdana sebagai limosin rasmi kerajaan
Sisa-sisa projek kereta nasional akan berakhir tidak lama lagi kerana Putrajaya akan menggantikan penggunaan Proton Perdana V6 yang telah lama sebagai limosin rasmi dengan Honda Accord sementara kerajaan negeri Pahang akan menggunakan Volkswagen Passat.
Kedua-dua model sekarang ini dipasang oleh pemegang saham terbesar Proton Bhd iaitu DRB-Hicom Bhd di Pekan di mana ahli Parlimennya adalah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Kenderaan baru itu untuk menteri Kabinet, timbalan menteri dan ahli majlis kerajaan negeri (Exco). Jumlah kos keseluruhan pembelian masih belum ditentukan.

Kerajaan negeri lain perlahan-lahan telah menggantikan Perdana yang mempunyai kapasiti enjin dua liter dan dibuat pada tahun 2010 – sekarang ini terbukti mahal untuk diselenggara.

The Malaysian Insider difahamkan kedua-dua kerajaan pusat dan kerajaan negeri Pahang telah menolak Toyota Camry sebagai kenderaan rasmi mereka kerana ianya dipasang di negara jiran Thailand.

“Pertimbangan utama adalah kenderaan mestilah dipasang di sini,” kata sumber kepada The Malaysian Insider.

Beliau mengatakan Putrajaya akan menggunakan model Honda Accord berkapasiti enjin 2.4 liter sementara kerajaan Pahang akan mengambil Volkswagen Passat berkapasiti enjin 2.0 liter.

Difahamkan, sebuah Volkswagen Toureg juga telah dibeli untuk kerajaan negeri Pahang.

TERUS TERKEDU BISU TERTELAN KAPUR PARA PEMIMPIN UMNO/BN YANG DULU CUKUP KUAT DAN BISING KUTUK KERAJAAN PR PERAK SEBAB TUKAR KERETA RASMI DARI PERDANA V6 KE TOYOTA CAMRY... CAKAP TIDAK PATRIOTIK...

NAH!!! SEKARANG APA CERITA BEB!!!..ADAKAH UMNO/BN CUKUP PATRIOTIK SEBAB DIA TUKAR KE HONDA ACCORD DAN VOLKSWAGEN PASSAT DAN BUKANNYA TOYOTA CAMRY?

ATAU KERETA JENAMA HONDA ACCORD DAN VOLKSWAGEN PASSAT SUDAH DIKATEGORIKAN SEBAGAI KERETA NASIONAL KOT!!!!!!

MANA PERGI SUARA GARANG GANAS PARA BLOGGER UMNO...MENGAPA KAMU KALIAN MACAM TIKUS KENA SIRAM DENGAN AIR PANAS SAJA LAGAKNYA.

SEBAB ITU UMNO JENIS CAKAP TAK SERUPA BIKIN MALAHAN BIKIN LAGI TERUK PADA CAKAP!!!!!

Tiada ulasan: