"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pencuri bodoh

Geneva: Seorang pencuri telefon bimbit ditahan selepas polis menemui gambarnya melalui telefon bimbit miliknya yang tercicir di tempat kejadian.

Menurut jurucakap polis, lelaki warga Romania yang berusia kira-kira 20-an tahun itu mencuri telefon bimbit di sebuah kedai di tengah Geneva yang ditinggalkan untuk dibaiki.

Tetapi kerana tergesa-gesa untuk meninggalkan tempat itu dia tertinggal telefon miliknya.

Pemilik kedai berkenaan berjaya mengenalpasti suspek menerusi telefon yang ditinggalkannya, sekali gus membolehkan polis menangkapnya di sebuah kafe, Rabu lalu.

Lelaki berkenaan yang juga disyaki menetap di Switzerland secara haram, menafikan melakukan sebarang kesalahan.
- AFP

Tiada ulasan: